חדשות בארץ

גם היום: אין לימודים בגנים ובבתי הספר בכל רחבי הארץ

שביתת המורים נמשכת, וגם היום לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ

  • כ"ד סיון התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

השביתה במוסדות החינוך ברחבי הארץ ממשיכה: גם היום (חמישי) ישבתו גני הילדים, בתי הספר היסודיים והאולפנים. במוסדות בחינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל.

מתיחות שיא בין הסתדרות המורים למשרד האוצר. אתמול הודיע משרד האוצר כי הוא יתקצב הפעלת פעילות קיץ בבתי הספר וגני הילדים החל מיום הראשון הקרוב ועד לסוף שנת הלימודים. לפי הודעת המשרד, ההחלטה נבעה כהפקת לקחים מתקופת הקורונה והבנה בדבר חשיבות השמירה על השגרה ומניעת הפגיעה הקשה בתלמידים ובהורים כאחד. זאת בנוסף לשביתות ושיבושים הרבים של הסתדרות המורים שפוגעים במערכת החינוך ומונעים את סיומה של שנת הלימודים כראוי.

יו"ר ההסתדרות ארנון, בר-דוד, הגיב לדבריו של ליברמן והכריז כי סייעות לא יגיעו לעבודה אם המורות והגננות לא יעשו כן – ובכך למעשה טרף את הקלפים.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, זעמה על תוכניתו של ליברמן להפעיל פעילויות קיץ בגנים ובבתי הספר החל מיום ראשון הקרוב: "אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו"מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. היום אנחנו רואים שלאוצר יש כסף, אבל הוא מעדיף לתת אותו למפעילי קייטנות ולא לעובדות ועובדי ההוראה שנושאים על כתפיהם את מערכת החינוך.

"במעשיו אלה מחריף האוצר את המשבר במערכת חינוך ומאיץ את נטישת עובדות ועובדי ההוראה", זעמה בן דויד. "האוצר משדר לציבור ולעובדי ההוראה שאין צורך בעובדות ועובדי הוראה מקצועיים שיהיו אחראים על חינוך דור העתיד של ישראל. אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ"לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי - כבר מחר".

שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, טענה אמש כי את השביתה של היום האוצר יכל למנוע. בראון לחדשות 12 אמרה: "פגשתי את ליברמן בראשון, וביקשתי שנתכנס כולנו כדי לראות איך אנחנו מפסיקים את השיבושים, והדבר הזה לא קרה. אין פערים במשא ומתן על העקרונות ועל נושא המורים המתחילים, וש לתת ביטוי למורים המצטיינים במערכת".

עוד הוסיפה שאשא-ביטון: "אנחנו רוצים למנוע את השביתה ב-1 בספטמבר. כל יום יש לנו עוד ועוד בקשות של מורים שמבקשים לעזוב את המערכת. המורים יסגרו את דלת הכיתה ב-30 ביוני, ולא יחזרו".

בעיריות מקומיות ואזוריות ניסו לגרום לכך שלפחות גני הילדים יפעלו היום, ואיימו על הסייעות שלא יקבלו שכר אם לא יגיעו, אך הניסיון לא צלח. הבוקר הודיעו רוב רשויות השלטון המקומי כי לא יפתחו גנים, ועיקר המאמצים יתמקדו בפתיחת הלימודים ביום ראשון הקרוב.

מעיריית ירושלים נמסר כי ההסתדרות לא מאפשרת את פתיחת הגנים ללא נוכחות איש חינוך, ולכן הלימודים לא ייפתחו למרות שנערכו לכך.

תגיות:שביתהלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה