חדשות בארץ

בנט יצביע נגד "חוק הנאשם": "אין לשנות את כללי המשחק"

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי יצביע נגד "חוק הנאשם", שנועד לחסום את חזרתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לראשות הממשלה: "הזכות לבחור ולהיבחר קדושה"

בנט (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)בנט (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע היום (רביעי) כי בכוונתו להצביע נגד "חוק הנאשם". החוק, שנועד לחסום את חזרתו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לראשות הממשלה, מציע לאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה.

"הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה", כתב בנט בטוויטר. "זו הייתה ונשארה דעתי. אומנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל. בטח ערב בחירות - אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק".

מוקדם יותר דווח, כי בנט החליט להעניק חופש הצבעה לחברי סיעת ימינה על החוק. הבוקר פורסם בכאן חדשות, כי יו"ר הכנסת מיקי לוי מסרב לקדם את החוק בהליך מהיר, וטוען כי חקיקת החוק טרם פיזור הכנסת מבלי לקיים דיון מעמיק בנושא תפגע בכבודה של הכנסת. לוי הגיב בטוויטר על הפרסום וכתב: "שלא יהיו אי הבנות: אני, וכל חבריי ביש עתיד תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכל להעבירו. כיו"ר הכנסת חובתי לעשות זאת באופן מסודר".

הכנסת אישרה בצהריים בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזורה. ההצעה זכתה לרוב מוחץ של 110 תומכים ללא מתנגדים. היא תועבר לוועדת הכנסת בראשות חבר הכנסת ניר אורבך, כדי לקבוע האם לדון בה בוועדת החוקה או בוועדת הכנסת. החוק צפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא.

תגיות:נפתלי בנטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה