חדשות בארץ

ברוב מוחץ: הכנסת אישרה את פיזורה בקריאה טרומית

ההצעה לפיזור הכנסת עברה בקריאת טרומית במליאת הכנסת, ברוב של 110 חברי כנסת

  • כ"ג סיון התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) את פיזורה בקריאה טרומית, ברוב של 110 ח"כים. כעת יעבור החוק לוועדת הכנסת, וככל הנראה יאושר סופית באמצע השבוע הבא, ביום שלישי או רביעי.

לאחר אישור הצעת החוק בשלוש קריאות, תתבצע הרוטציה בין בנט ולפיד, והם יתחלפו באופן אוטומטי.

עד שתפוזר הכנסת באופן סופי יתאמצו חברי הכנסת מכל סיעות הבית לדחוף לאישור כמה שיותר חוקים.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ יריב לוין אמר במליאה: "היום אנו מוציאים את ישראל לדרך חדשה. אנו מתחילים להחזיר את ישראל למסלול. אנו יוצאים לדרך שבסופה נקים ממשלה לאומית יציבה וחזקה בראשות נתניהו שתחזיר לישראל את העוצמה והתנופה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. לפני כשנה הושבעה בכנסת הממשלה הגרועה בתולדות ישראל, ממשלה שקמה על בסיס שנאה עיוורת ומעילה חסרת תקדים באמון הבוחרים. נכנסתם למשרדיכם אחרי שהשארנו לכם מדינה משגשגת, בנימין נתניהו כראש ממשלה הוביל את המדינה להישגים אדירים ובהם כלכלה עוצמתית הסכמי שלום פורצי דרך והפיכת ישראל למעצמת אנרגיה עולמית".

ח"כ בועז טופורובסקי תקף את האופוזיציה במהלך הדיון: "זה יום עצוב לדמוקרטיה, אנחנו עושים את זה בלב כבד אך בלב שלם בגלל שטובת המדינה תמיד הייתה ותהיה לפני כל טובה אחרת. מדינת ישראל חשובה יותר מהמשחקים שאנחנו עושים כאן. האופוזיציה עדיין מעכבת את ההחלטה ללכת לבחירות, זו אופוזיציה שהתאהבה בלתקוע את המערכת השלטונית. אם האופוזיציה רוצה, יש תאריך מוסכם כבר היום, אבל האופוזיציה מעמידה תנאים מושחתים בשביל להגיע לתאריך מוסכם".

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט לתת חופש הצבעה בסיעת ימינה כאשר יובא להצבעה החוק שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. בשל כך, מפלגות השמאל ותקווה חדשה יעשו הכל לקדם את החוק, שנועד למעשה למנוע מנתניהו לכהן שוב כראש ממשלת ישראל.

תגיות:כנסתנפתלי בנטיריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה