חדשות בארץ

סופית: "חוק הנאשם" לא יחוקק בכנסת הנוכחית

במפלגות הקואליציה מעוניינים להעלות את "חוק הנאשם" להצבעה. מיקי לוי, יו"ר הכנסת, בולם את החקיקה

  • כ"ג סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר הכנסת מיקי לוי מתנגד נחרצות לקידומו המהיר של "חוק הנאשם" – כך דווח הבוקר (רביעי) בכאן ב'. המשמעות: החוק, שמבקש למנוע מאדם עם כתבי אישום להתמנות לראש ממשלה, לא יחוקק בכנסת הנוכחית.

סיעות תקווה חדשה, מרצ, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת מעוניינות להביא את ההצעה להצבעה עוד בטרם ההצבעה על פיזור הכנסת, אך כיוון שיו"ר הכנסת בולם את החקיקה – הדבר לא יתרחש.

לטענתו של יו"ר הכנסת, מדובר בחוק יסוד בעל ערך חשוב, ואין אפשרות לחוקק חוק בסדר גודל כזו עם משמעות קריטית תוך פרק זמן קצר. לדבריו, הליך מהיר יפגע בכבוד הכנסת.

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, התייחסה לחוק הנאשם: "אין יותר ניר אורבך ועידית סילמן שיפחידו באיומים על הפלת הממשלה, אבל יש עדיין סכנה שנאשם בשחיתות יחרב את שלטון החוק כדי להימלט ממשפט. לכן יש לנו משימה חשובה לפנינו – תיקון החוק כך שהנאשם בפלילים לא יוכל לחזור לזירת הפשע ולקחת את כולנו כבני ערובה". במפלגת העבודה תכננו לעקוף את וועדת הכנסת בראשה עומד ניר אורבך, ולהביא בשבוע הבא לדיון את החוק בוועדת חוקה חוק ומשפט בראשה עומד גלעד קריב.

יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן, אמר: "אני מקווה שיחד עם חוק לפיזור הכנסת יעלה חוק לנאשם בפלילים כדי למנוע שמי שהואשם בפלילים לא יוכל לשמש כראש ממשלה". ח"כ אלי אבידר מעוניין ביותר בקידום "חוק הנאשם", וביקש מיאיר לפיד לדחות את הצעת החוק לפיזור הכנסת ולהעניק עוד שבוע לטובת החקיקה.

ח"כ מנסור עבאס הודיע: "אנחנו בעד חוק הנאשם, נתמוך בו". מיש עתיד נמסר: "תומכים בחוק הנאשם ונעשה הכול כדי שיעבור".

תגיות:חוקביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה