חדשות יהדות

הפייטן משה חבושה על בנו שהפך לרב: "מודה לי שלא הכנסתי אותו לעולם המוזיקה"

באיזה גיל פגש הפייטן משה חבושה ב'שירת הבקשות', מה היה אומר הרב עובדיה זצ"ל על השירה שלו בימים הנוראים ומדוע סירב ללמד את בניו את אמנות הפיוט?

אא

זה למעלה מ-40 שנה שהפייטן משה חבושה שומר באדיקות על מסורת הפייטנות, זאת למרות שלדבריו, כיום אין כמעט אנשים שמבינים פיוטים. "אני מקווה שהמוזיקה הזו, שהיא דבר שצריך ללמוד, לא תלך חלילה לאיבוד. אני מקווה שלציבור תהיה סבלנות לפחות פעם בחודש ללכת לבית כנסת, ולשמוע תפילה ארוכה ונעימה, בלי להסתכל על השעון", הוא אומר בראיון ל-'ווינט'. 

כשהיה בן 12 בלבד, פגש ב'שירת הבקשות' בבית הכנסת של שכונת הבוכרים, ושם הוא התחיל 'לתת קטעים' לדבריו. "ואז אמרו 'תשמע, יש לך קול יפה'. זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי מחמאה בחיים שלי, ובפרט על הקול שלי". הוא שמח והתחיל ללכת לשם מדי שבוע, בהתמדה ועקשנות. 

את הקריירה המוזיקלית בפייטנות החל כשהיה בן 17, ועם הזמן התפרסם שמו והגיע אף לאוזניו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל - שקיבל אותו כחזן בימים הנוראים, בבית הכנסת בהר נוף. "בסוף התפילה הרב עובדיה תמיד היה מבקש ממני שאבוא לעשות אצלם קידוש", מספר חבושה. "הייתי מנצל את הזמן איתו ושואל מה אני צריך לשפר, מה אני צריך לתקן. הוא היה אומר: 'שום דבר, הכול היה מאה אחוז'".

כשנשאל חבושה האם גם את ילדיו שלח ללמוד פייטנות, השיב באופן לגמרי מפתיע כי החליט שלא לעשות זאת - מטעמים השמורים עמו, ולאחר שראה את מה שראה בעבודה שלו. "אחד הבנים שלי, דוד, נאבק. הוא אמר 'למה, אני לא חזן טוב בשבילך? הוא כעס עליי מאוד, אבל אחרי שהתחתן הוא נהיה רב ואמר לי: 'אבא, אני מודה לך שלא הכנסת אותי למוזיקה. תודה רבה". 

תגיות:רבבןמשה חבושהפייטנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה