חדשות בארץ

הוריו של הנעדר מוישי קליינרמן: "אנחנו בסיוט מתמשך, המדינה צריכה לקום על הרגליים"

הוריו של הנער הנעדר מוישי קליינרמן שיתפו את חברי ועדת ביטחון הפנים בכאבם על היעלמותו ובתחושותיהם הקשות כי המדינה לא עושה מספיק כדי לאתר אותו

  • כ"ב סיון התשפ"ב
מוישי קליינרמן (צילום: באדיבות המשפחה)מוישי קליינרמן (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

(קרדיט: דוברות הכנסת)

ועדת ביטחון הפנים קיימה היום (שלישי) דיון בהתמודדות המשטרה עם חיפוש אחר נעדרים, וזאת על רקע היעלמותו של הנער מוישי קליינרמן שנעדר כבר 87 ימים.

גיטי קליינרמן, אמו של מוישי, פרצה בבכי במהלך הדיון: "אין לי חיים. איך אני יכולה לטפל בשאר הילדים בבית? אני מרגישה שאין אף אחד שמחזיק את הפרשה של מוישי. 2,080 שעות אנחנו נמצאים בסיוט מתמשך. הראש שלי לא מרוכז. אני מבקשת מכל הגורמים שיש להם השפעה ומה שלא יהיה בסיפור שלו, להחזיר אותו הביתה. לפחות שיהיה קצה חוט. אין לנו מושג מה עובר הילד הזה. האם הוא חי או מת? נפל לוואדי, לתהום? אין לי מילים".

אביו של מוישי, שמואל קליינרמן, הוסיף: "מדובר בחיים של ילד, והמדינה צריכה לקום על הרגליים. אנחנו מאד חוששים שמדובר בחטיפה. מדובר בילד שמחובר למשפחה, שהיה תמיד מתקשר. מישהו מחזיק בו, אולי לאומני או פלילי. אי אפשר להחליט שלא מדובר בזה".

חברי הוועדה העלו בפני נציגי המשטרה את התחושה שלא נעשה די במקרה הזה. חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר: "87 ימים ילד נעלם מהבית ובאתר של המשטרה השם שלו לא מופיע, רק אחרי התערבות הוא הועלה לאתר. הדבר הזה מצביע שיש אולי הזנחה ולא לקחו את הסיפור הזה ברצינות".

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) הוסיף:" הציבור החרדי יתן את כל כולו למען החיפושים במתנדבים ובעזרה, אך משטרת ישראל חייבת לתגבר את החיפושים ולהביא את העניין המקצועי ולהדריך מה לעשות". חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס) אמר: "אנחנו נמצאים בדיון שלא אמור להתקיים במדינה מתוקנת. אף נציג לא דיבר עם המשפחה ומשהו לקוי בתפישה. אנחנו לא באים בטענות, אנו רוצים לשמוע תשובות".

רפ"ק אריאל גד, ראש חוליית נעדרים במשטרה, ציין בפני הוועדה את נוהל החיפוש אחר נעדרים ואמר: "המשטרה מתמודדת עם 25 אלף נעדרים בשנה. ברגע שיש דיווח אז כל התחנה מתגייסת לטפל באירוע הזה כולל חקירות, בילוש ועוד. אם זה קשור לגזרה של תחנה אחרת, אז גם היא תתגייס למאמצים. המשטרה משקיעה משאבים רבים, 90% מהנעדרים נמצאים תוך שעות 24 שעות. עד יומיים-שלושה אנחנו מגיעים ל-95% נעדרים. יש בין 6 ל-10 נעדרים שלא מצליחים לאתר בשנה".

"יש גורמים נוספים שמגייסים אותם למאמצי החיפושים, כמו קב"טים ומתנדבים", הוסיף קצין המשטרה. "יש יחידה של מתנדבים שהוקמה במחוז חוף לטיפול בנעדרים. חשוב לציין שכל נושא הפרסום מצריך אישור של המשפחה. יש רגישות בנושא הזה, אנחנו לא יכולים לפרסם בתקשורת, רק לאחר אישורם".

מפקד תחנת מודיעין עלית, סנ"צ אלון כלפון, אמר: "ברגע שהתקבלה ההודעה התחלנו חיפוש באזור ולתחקר חברים, ניתוח של מצלמות באזורים שונים ועוד. יש לנו צילום אחד שרואים את מוישי יורד בציון במירון ונעלם. האזור שהוא נעלם מאוד טכני, עם המון בורות ומעלות. היה פגם טכני שלא עלתה התמונה לאתר. אני ואנשיי בקשר רציף עם הוריו. אין דבר שבעולם שאנחנו רוצים ועושים הכל להכניס אותו בשערי הבית".

סנ"צ כלפון הדגיש, כי המשטרה לא חסכה במשאבים: "אין לנו כרגע נקודה ומקום שבו אני יכול להטיל אנשים לחיפושים. אין אינדיקציות על אירועי פח"ע, וסרקנו מעברי גבול ובודקים אינדיקציות מחו"ל. אבל אין כזו שאנחנו יכולים להביא בשורה ממנה".

יו"ר הוועדה, חברת הכנסת מרב בן ארי (יש עתיד), פנתה להוריו של מוישי: "אתם לא לבד, אני יודעת שהייתה לכם תחושה כזו ואני יודעת שליוו אתכם נשים ואנשים אמיצים מאוד. יש לכם חברי כנסת, יש לכם את משטרת ישראל, ואנחנו אתכם עד שבעזרת השם הוא יחזור הביתה". 

תגיות:ועדת ביטחון פניםמוישי קליינרמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה