הרב יצחק זילברשטיין

הכלה סירבה לצאת מחדר-הייחוד לאחר שעכבר שחור עבר בינה לבין החתן

הכלה איבדה את עשתונותיה, וממש יצאה מכליה, משום שראתה בכך סימן לא-טוב, שכביכול הזיווג הזה אינו שלה, ו...סירבה לצאת אל האולם, שם המתינו לה קרובות-משפחתה וכל חברותיה

אא

סח הרב יצחק זילברשטיין שליט"א: אדם הזוכה להתדבק בתלמידי חכמים, שואב מהם עצה ותושייה, וזוכה ללמוד חוכמה ובינה מהנהגותיהם ומדרכי-חייהם. נספר כאן דבר מופלא על מרן ה'קהילות יעקב' זצוק"ל, ששמעתי בשם גיסי הגאון רבי חיים קניבסקי שליט"א.

האירוע התרחש, סיפר הגר"ח, בעיצומה של שמחת חתן וכלה, ועורר מהומה רבה. כאשר היו החתן והכלה בחדר-הייחוד עבר לפתע ביניהם עכבר! ולא סתם עכבר, אלא עכבר גדול, ולא סתם גדול אלא עכבר גדול ושחור!

הכלה איבדה את עשתונותיה, וממש יצאה מכליה, משום שראתה בכך סימן לא-טוב, שכביכול הזיווג הזה אינו שלה, ו...סירבה לצאת אל האולם, שם המתינו לה קרובות-משפחתה וכל חברותיה.

משהגיעה השמועה להיכל השמחה, הגיעו אנשים מכובדים וניסו להרגיעה ולשכנעה שאין בכך מאומה (מה שנכון, לפי היהדות), אך העלו חרס בידם.

גם כשהביאו למקום אנשי-מקצוע בתורת הפסיכולוגיה שניסו אף הם להסביר לה שהיא טועה, לא הצליחו ליישב את דעתה. הכלה עמדה על דעתה, וטענה שהעכבר אינו מבשר טובות, ואף 'התחפרה' בעמדתה יותר ויותר.

משסיפרו את הדבר לאבא שלי, מרן זצ"ל - המשיך הגר"ח קניבסקי לספר - ביקש להביא את הכלה אליו. כידוע הסטייפלר לא קיבל מעולם נשים, אבל במקרה הזה הוא קרא לכלה, ואמר לה כדברים כדלהלן:

דעתי האישית היא שאת צודקת בדברייך, ובוודאי שאפשר לראות בְּעכבר שחור שנכנס לתוך חדר הייחוד, כדבר נורא. אני סבור שהפסיכולוגים שאומרים לך שאת טועה - טועים בעצמם. וכך חזר מרן זצ"ל שוב ושוב על דבריו ואמר שהוא מצדיק את דברי הכלה.

אבל, המשיך ה'קהילות יעקב' לומר לכלה, תשמעי גם מה שאומַר לך עכשיו. את בוודאי מכירה את דברי חז"ל (במסכת שבת ק"ל.) שאמרו שאין כתובה שאין בה מריבה, ואם חז"ל אמרו כך - הדברים צריכים להתקיים.

והנה, כפי שסיפרו לי, ההורים שלך והוריו של בעלך, הם אנשים הגונים וישרים, עדיני-לב ואצילי-נפש, שאינם מסוגלים לריב, ולכן עד לרגע זה לא התעוררה שום מריבה בכתובתכם.

אבל חז"ל הרי אמרו מה שאמרו, והדבר חייב להתקיים! בא הקב"ה והטיל את העכבר השחור אל תוך חדר הייחוד, כדי שבכך תתקיים ה'תיגרא' שעליה דיברו חז"ל, אבל מעכשיו ואילך הכל יהיה בסדר בעזרת השם, ותזכו להעביר את חייכם בנחת ובשמחה, ומתוך מזל טוב.

דבריו של הסטייפלר השפיעו באופן מיידי על הכלה, והכל שב על מקומו בשלום, סיפר הגר"ח.

מי אנחנו שנצטרך לְאַשֵּׁר את חוכמתו של גאון-הגאונים, אבל ברור שהיתה בכך חוכמה רבה, והסטייפלר הבין את מה שאף אחד מהפסיכולוגים לא הבין, ויָדַע שהם אינם מצליחים לשכנעה מפני שהם הולכים נגדה, ולכן היא 'מתחפרת' בדעתה יותר ויותר. רק משהסכים מרן זצ"ל לדבריה, ואמר לה שהיא צודקת בחששותיה, הצליח להחזירה לשיקול-הדעת, ואז הזכיר לה את עניין התיגרא!

לרכישת הספר "ופריו מתוק" בהידברות שופס, הקלק כאן.

תגיות:ופריו מתוקהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה