ונשמרתם

יפיל אתכם מהרגליים: האם הסינים מרגלים אחרינו באמצעות... מכונות קפה?

סינים וריגול אלו שתי מילים שלא ממש זרות זו לזו. לכל מדינה יש את שיטות הריגול שלה, אך נדמה שהסינים - עברו את גבול המוסריות מזמן

אא

מדינות רבות בעולם רוצות להיות ראשונות בכל תחום, ורואות בריגול צעד הכרחי לשם כך (שלא לדבר על ריגול לצורך דברים אחרים כמו ניצחון במלחמה או כיבוש שטחים חדשים). 

לכל מדינה יש מערך ריגול ושיטות ריגול משלה, אך נדמה שסין עברה כל גבול במה שהיא מוכנה לעשות כדי להשיג עוד קצת מידע עלינו, על כולנו. כל האנשים בציוויליזציה. 

כריסטופר בלדינג וג'ו וו - שני חוקרים אמריקניים שמועסקים בחברת מחקר גדולה בארצות הברית, פרסמו לאחרונה דו"ח מטריד במיוחד שקובע כי הסינים אוספים מידע על הכל, ומהכל - כן, גם ממכונות קפה שיוצרו בסין ונמכרות ברחבי העולם. 

השניים בדקו ומצאו כי מכונות קפה בייצור סיני אוספים מידע על מי ששותה אספרסו, קפוצ'ינו ומקיאטו, ומעבירים אותו (לא פחות ולא יותר) לידיהם הסקרניות של בכירים בממשלה הסינית. החוקרים ציינו בדו"ח כי ישנה מכונה ספציפית שאוספת נתונים בקנה מידה שלא יבייש אף מרגל, אך נמנעו מלציין את שמה כדי שלא להיגרר לתביעות משפטיות. 

האם מדובר רק במכונות קפה תעשייתיות שנמכרות לבתי עסק או שגם במכונות קפה ביתיות? אז זהו, שאם נדמה היה שסין מעוניינת במידע חשוב ורחב היקף  יותר - הרי שהמחקר של השניים חושף כי גם מכונות קפה ביתיות שנעשה בהן שימוש פרטי בלבד, חשופות לשיטת הריגול של הסינים. "המכונות שאתם משתמשים בהן כל בוקר כדי להכין את הקפה שלכם, יודעות כבר את השם שלכם, המיקום שבו אתם נמצאים, והרגלי צריכת הקפה שלכם".

ואם נדמה לכם שזה כלכלי נטו, אתם טועים. סין היא אספנית המידע הגדולה בעולם, ואין לדעת לאן היא יכולה לקחת את המידע שנאסף על כל תחום ותחום מחיינו. "סין באמת אוספת מידע על הכל ומהכל", מסביר בלדינג ל'וושינגטון פוסט'. "היא מרכז הייצור העולמי, ובשל כך היא מסוגלת להטמיע את שיטת הריגול הזו בכל המוצרים שהיא מייצרת עבור העולם. אולי במכונות קפה ביתיות הסיכון הוא זניח, אבל במכונות קפה מסחריות שמשתמשות באינטרנט, בתי העסק חשופים לגניבות כרטיסי אשראי, פרטים אישיים ועוד", הוא מסכם. 

תגיות:ריגולמוסריותסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה