חדשות בארץ

זה התאריך בו יתקיימו הבחירות לכנסת הבאה

הבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו ביום שלישי 25.10.22 ל' בתשרי, ראש חודש חשוון

  • כ"א סיון התשפ"ב
קלפי בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קלפי בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

התפרקות הממשלה: הבחירות לכנסת ה-25 יתקיימו ביום שלישי 25.10.22 ל' בתשרי, ראש חודש חשוון. ב-8 בספטמבר תיסגרנה הרשימות לכנסת, וקודם לכן צפויות להתקיים פריימריז פנימיים במפלגות הליכוד והעבודה ואולי גם במרצ.

הכרזתם הדרמטית של בנט ולפיד הפתיעה גם את ראשי המפלגות, השרים וחברי הכנסת, ששמעו על כך מהתקשורת, ולא היו בסוד העניינים.

על פי הדיווח ב'מקור ראשון', גם איילת שקד, בת בריתו הפוליטית של בנט, השוהה כעת במרוקו קיבלה שיחת טלפון מראש הממשלה בנט שהתקשר לעדכן אותה אחרי שקיבל את ההחלטה סופית, ולא על מנת להתייעץ איתה.

לאחר אישור החוק לפיזור הכנסת, תתבצע הרוטציה באופן מסודר ולפיד יתמנה לראש ממשלת המעבר עד כינון ממשלה חדשה בישראל. בנט יכהן כראש הממשלה החליפי ו"מחזיק תיק איראן". לפיד יישאר שר חוץ.

הקשת הפוליטית סערה, לאחר הודעתם של בנט ולפיד. שר המשפטים, גדעון סער, כתב: "כפי שהזהרתי - חוסר אחריות של חברי כנסת מסוימים בקואליציה הביא לתוצאה הבלתי נמנעת. המטרה בבחירות הקרובות היא ברורה: מניעת חזרת נתניהו לשלטון ושעבוד המדינה לאינטרסים האישיים שלו".

שר הביטחון, בני גנץ, כתב: "אנו חותמים הערב לצערי את פרק ממשלת השינוי. ממשלה שבשנת פעילותה עשתה רבות למען החברה הישראלית, ביטחונה וחוסנה ותמשיך לפעול למענה גם בתקופת המעבר. בעת הזו אני מודה לראש הממשלה נפתלי בנט שעשה מאמצים משמעותיים כדי להוביל אותה, ומאחל בהצלחה לשר החוץ יאיר לפיד לכשיכנס לתפקיד ראש הממשלה בקרוב. בחירות ותקופות של חוסר יציבות אינן דבר טוב - אך נצא אליהן נחושים במטרה לשים את ישראל ואזרחיה לפני הכל".

מנסור עבאס הגיב בקצרה:  "החלטה ראויה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

חבר הכנסת, אלי אבידר, הביע צער על כך שחוק הנאשם לא הספיק לעבור: "קואליציית השינוי עשתה טוב למדינת ישראל בתחומים רבים ועל עם ישראל להיות גאה בה. הכשלון שלה הוא בהשארת נתניהו בזירה הפוליטית, על היעדר האומץ הפוליטי של הגוש שלנו עם ישראל עלול לשלם מחיר כבד. בבחירות הקרובות נפטרים מנתניהו אחת ולתמיד".

חברי הכנסת באופוזיציה הגיבו בשמחה גלויה. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "עם ישראל חי! לא עוד פילוג לא עוד שיסוי. בקרוב בעזרת השם אחדות יהודית, ציונית ולאומית אמיתית שתנהיג את ישראל".

ח"כ איתמר בן גביר בירך על ההחלטה: "מקווה ששחר חדש יקום על מדינת ישראל. העם זקוק לממשלת ימין ימין מלא מלא, שתתקן את הנזק שעשתה כאן הממשלה המסוכנת ותחזיר את הביטחון לרחובות. בעזרת השם, עכשיו תור הימין לנצח".

ח"כ מירי רגב כתבה לבנט: "יכולת למנוע מאיתנו את כל הסיוט שהעברת מדינה שלמה. אתה והשותף העסקי שלך יאיר לפיד, שממש כמו עסקנים בפשיטת רגל מבריחים נכסים ומעבירים בעלויות, הציבור הישראלי הבין בדיוק מי אתם, לכו הביתה".

ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן כתבה: "תם ונשלם".

ח"כ יואב גלנט מהליכוד הגיב: "בנט, לפיד - עשיתם את המעשה הנכון באיחור של שנה. ממשלה בראשות הליכוד בקרוב".

ח"כ שלמה קרעי כתב: "סוף-סוף הבינו גנבי השלטון שהם חייבים להחזיר לעם את המנדט שגנבו ממנו, וללכת לבחירות. אני קורא לכל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין לנצל את ההזדמנות ולהקים ממשלה לאומית ללא כל תנאים, עכשיו! כי זה מה שישראל צריכה, וגם כדי למנוע מהאיש החלול הזה לכהן כראש ממשלת ישראל".

תגיות:בחירותבנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה