חדשות בארץ

דרמה פוליטית: הכנסת מתפזרת, לפיד יתמנה לראש הממשלה

ראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי לפיד סיכמו, כי תוגש הצעת חוק לפיזור הכנסת. לאחר אישור הצעת החוק, לפיד יתמנה לראש הממשלה בפועל

בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 19:41)

לאחר שמוצו הניסיונות לייצב את הקואליציה הרעועה, ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד סיכמו היום (שני) כי הצעת חוק לפיזור הכנסת תובא בשבוע הבא לאישור הכנסת.

לאחר אישורה של הצעת החוק, תתבצע הרוטציה באופן מסודר ולפיד יתמנה לראש הממשלה בפועל. הבחירות צפויות להיערך בחודש אוקטובר.

בנט משוחח בשעה זו עם ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בכנסת. בשעה 20:00 הוא ימסור עם לפיד הודעה לציבור במסיבת עיתונאים משותפת.

שר הביטחון בני גנץ הגיב: "אני חושב שהממשלה עשתה עבודה טובה מאוד במהלך השנה האחרונה. חבל שהמדינה צריכה להיגרר לבחירות. נמשיך כממשלה זמנית לתפקד ככל שניתן".

שר המשפטים גדעון סער כתב בטוויטר: "כפי שהזהרתי - חוסר אחריות של חברי כנסת מסוימים בקואליציה הביא לתוצאה הבלתי נמנעת. המטרה בבחירות הקרובות היא ברורה: מניעת חזרת נתניהו לשלטון ושעבוד המדינה לאינטרסים האישיים שלו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) מסר: "סוף סוף הבינו גנבי השלטון שהם חייבים להחזיר לעם את המנדט שגנבו ממנו, וללכת לבחירות. אני קורא לכל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין לנצל את ההזדמנות ולהקים ממשלה לאומית ללא כל תנאים, עכשיו! כי זה מה שישראל צריכה, וגם כדי למנוע מהאיש החלול הזה לכהן כראש ממשלת ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר: "הערב הזה הוא בשורה נפלאה עבור אזרחי מדינת ישראל. סוף סוף הממשלה המסוכנת הזו הולכת הביתה, בעזרת השם בקרוב נקים ממשלת ימין מלא מלא שתחזיר את הביטחון לרחובות".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה