חדשות בארץ

אורבך החליט: לא אתמוך בחוק פיזור הכנסת

חבר הכנסת ניר אורבך הודיע כי לא יתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת. בליכוד החליטו למשוך את ההצעה מסדר היום

  • כ"א סיון התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ניר אורבך החלט שלא יתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת, וביקש לחכות איתה. בליכוד הודיעו שימשכו את ההצעה מסדר היום, ויעלו אותה מחדש בשבוע הבא.

אמנם קריאה טרומית, גם בחוק יסוד כמו החוק לפיזור הכנסת, אינה דורשת 61 אצבעות, אלא מסתפקת ברוב. כלומר, האופוזיציה יכולה להעביר את הקריאה בטרומית במידה ואורבך ייעדר או יימנע. אך בליכוד מסרבים לעשות זאת, כיוון שלאחר שההצעה עוברת בכנסת – היא מגיעה לועדת הכנסת, בראשותו של אורבך. כך שכל עוד שהליכוד לא יהיו בטוחים שאורבך איתם – הם לא יסתכנו.

מדובר בסיכון גדול: במידה והצעת החוק לפיזור הכנסת לא תעבור בקריאה טרומית, לא ניתן יהיה להגיש אותה מחדש במשך חצי שנה.

בתוך כך, שר השיכון זאב אלקין, אמר היום בראיון ל-103FM כי אין כל מו"מ בין תקווה חדשה לליכוד. "אין ולא היה שום מו"מ, כי אין על מה לנהל מו"מ. יש אנשים שנוח להם לדבר על זה, כי זה נוח למכור את זה לניר אורבך, להגיד לו, 'תצביע בעד פיזור הכנסת, זה לא בחירות באמת, בפועל תקום פה ממשלה חלופית, נדע להביא את תקווה חדשה'.

"הרי כל הספינים האלה וההבטחות האלה, הם כל הזמן מפוזרים. אתם זוכרים איך שהבטיחו לכולם שלא תקום פה ממשלה כי בסוף חלק מאנשי תקווה חדשה יילכו עם נתניהו ויקימו איתו ממשלה, ואתם רואים את מבחן התוצאה. במשך כל השנה הזאת, זה כל הזמן נמשך, אגב, זה נכון שכל אחד מאיתנו מקבל הצעות מאוד מפליגות מהליכוד", הוסיף אלקין.

שר השיכון הודה כי המפתח לפיזור הכנסת הוא אצל ניר אורבך. "אם הוא יצביע נגד, אז אין להם רוב לפיזור הכנסת. המפתח אצלו".

אלקין הדגיש כי הוא מעוניין לקדם את חוק הנאשם, שימנע מיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לחזור לרשות הממשלה הוא מבהיר, "אנחנו חושבים שזה חוק שנכון להעביר אותו ואנחנו נמשיך ללחוץ, ואני מקווה שנצליח להעביר אותו, ויפה שעה אחת קודם".

תגיות:חוקממשלהניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה