חדשות בארץ

תקדימי: מחבל שדקר נערה בעפולה ייענש ב-23 שנות מאסר

פסק דין תקדימי כנגד מחבל שדקר את שובה מלכה לפני 4 שנים: 23 שנות מאסר, ופיצוי של 150,000 שקל

  • כ"א סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המחבל נור אלדין בן תאיר שינאוי הורשע הבוקר (שני) בביצוע פיגוע הדקירה בעפולה לפני כ-4 שנים. בית המשפט המחוזי בנצרת גזר עליו 23 שנות מאסר, וכן תשלום פיצויים על סך 150,000 שקל.

פיגוע הדקירה התרחש ב-12.6.2018, המחבל דקר את שובה בן שושן, אז תלמידת אולפנה כבת 18, לפחות 9 פעמים, באמצעות סכין גדולה בעלת להב באורך 15 ס"מ בפנים ובגב. שובה נפצעה באורח קשה מאוד.

שובה, שהתחתנה בשנה שעברה, הגיעה לדיון הטיעונים לעונש נגד המחבל יחד עם בעלה. לאחר הדיון אמרה "אנחנו ב"ה המשכנו את החיים, התחתנתי למרות הקשיים, לא פשוט לקום מכזה אירוע. אנחנו באמת דורשים התייחסות ראויה ועונש מרבי למחבל שניסה לרצוח אותי. הוא עשה מעשה כל כך שפל, ולא יתכן שאנחנו נרחם בכזה מצב. אנחנו דורשים מבית המשפט להגן עלינו ולשמור על ביטחוננו פה במדינה".

עו"ד חיים בלייכר, מארגון חוננו המייצג את שובה, בירך על גזר הדין "מצד אחד ניכר שיש מגמת החמרה בענישה כלפי מחבלים ומבצעי טרור, אך חשוב לזכור שעדיין מדובר באחד האירועים החמורים שהיו. המחבל דקר את שובה לא פחות מ-9 פעמים, ובהמשך ניסה לדקור גם את השוטרים שרדפו אחריו – אי לכך ציפינו לעונש המקסימלי של 25 שנה כפי שניתן בחוק. אנו מקווים שמגמת ההחמרה תמשיך הלאה גם בשפיטה של המחבלים וגם בחקיקה בכנסת, שתחמיר עם המחבלים יותר ויותר".

(קרדיט: כאן - תאגיד השידור הישראלי)

תגיות:כלאמחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה