חדשות בריאות

שיא של נדבקים: יותר מ-10,000 מאומתים חדשים. עלייה במספר החולים הקשים

ביממה האחרונה אומתו 10,202 ישראלים לנגיף הקורונה. מקדם ההדבקה: 1.32. עלייה במספר החולים הקשים

  • כ"א סיון התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) כי ביממה האחרונה נמצאו 10,202 מאומתים חדשים. מקדם ההדבקה עומד על 1.32. ההערכה היא שמספר הנדבקים בקורונה גבוה פי שלושה ממספר המאומתים הרשמי, כיוון שרבים נבדקים בבדיקות ביתיות בבית ואינם מדווחים.

זינוק חל גם במספר החולים הקשים: בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 168 חולים, מתוכם 32 מונשמים. מדובר בזינוק של 95% תוך שבוע.

בשבעת הימים האחרונים נפטרו מנגיף הקורונה 13 בני אדם.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר אתמול כי ישראל נמצאת בתחילתו של "גל חדש", אך הדגיש כי בשלב זה המשרד מקווה שניתן יהיה לעבור אותו ללא מגבלות מיוחדות. לדבריו, ישנה עלייה בנתוני המאומתים וגם בתחלואה הקשה ובאשפוזים, אך לא בתמותה, ואמר כי לפני הנתונים הנוכחיים, הוא מסוכן "פחות או יותר" כמו זן האומיקרון.

בחדשות 12 דווח הבוקר כי משרד הבריאות פנה לבתי החולים וביקש מהם להיערך לעלייה בתחלואת הקורונה - עם מחלקות ומתחמים ייעודיים, ולבדוק את החולים שמגיעים לבתי החולים.

הצוות לטיפול במגיפות יתכנס ביום שלישי הקרוב לדון בחיסוני פעוטות וילדים קטנים, מגיל חצי שנה עד גיל חמש. זאת, לאחר שהחיסון אושר על ידי מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית. איגוד רופאי הילדים צפוי להמליץ על מתן החיסון, ולא רק לתמוך בפתיחת האפשרות למעוניינים בכך.

ה-FDA המליץ בשבוע שעבר פה אחד לחסן תינוקות מגיל חצי שנה נגד נגיף הקורונה בחיסון של חברות מודרנה ופייזר. במחקרים שבוצעו לקראת דיון הוועדה, לא נרשמו תופעות לוואי חמורות בקרב הילדים המחוסנים. חיסוני הילדים בארה"ב יחלו כבר השבוע.

תגיות:תחלואהקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה