חדשות בארץ

גנץ קורא לישראלים באיסטנבול לחזור לארץ: "לא נוכל להגן באופן אישי על כל אחד ואחד"

שר הביטחון בני גנץ התייחס לאזהרות מפני פיגועי נקמה איראנים בישראלים על אדמת טורקיה: "ישראל נזהרת בהפצת אזהרות מסע, וכשהיא עושה את זה – כדאי להקשיב"

  • כ' סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (ראשון) לאיומים הקונקרטיים על ישראלים באיסטנבול. "צריך להיות ריאלי, לא מסוגלים להגן באופן אישי על כל ישראלי בכל מקום בעולם. ישראל נזהרת בהפצת אזהרות מסע וכשהיא עושה את זה - כדאי להקשיב".

גנץ הוסיף ושיגר איום גלוי לאיראן: "אנחנו בקשר עם המוסדות הטורקיים הרלוונטיים, ובעיקר אנחנו כמובן מכינים יכולות התקפיות אם וכאשר יהיה בכך צורך. אני ממש מציע לאיראנים שלא לנסות את המהלכים האלה".

בתוך כך, בעקבות המצב הבטחוני הרגיש במדינה והחשש מפיגועי נקמה מצד האיראנים - שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, יטוס ביום חמישי השבוע לביקור בזק מדיני בטורקיה.

לפיד ייפגש עם מקבילו הטורקי, שר החוץ מבלוט צ'אבושולו, והביקור יעסוק בשיתוף הפעולה בין ישראל לטורקיה על מנת להגביר את ביטחונם של הישראלים באיסטנבול, ולסיכול מתקפות טרור כלפי ישראלים על אדמת טורקיה.

בעקבות המתיחות והחששות, נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן, הרצוג הודה על המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טורקיה.

נשיא המדינה אמר לארדואן כי טרם הוסר האיום ויש להמשיך במאמץ המשותף לסיכול הטרור. השניים הסכימו להמשיך ולפעול לטובת השלום והיציבות במרחב באמצעות דו שיח פתוח ורציף.

תגיות:איראןפיגועאיסטנבול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה