חדשות יהדות

הרב דוב קוק על פטירת הרב אורי זוהר ז"ל: "כולם בכו, וגם אני בכיתי"

הרב דוב הכהן קוק מטבריה בדברי ניחום וסיפורים מרגשים, על הרב אורי זוהר זצ"ל

אא

בשבוע שבו נפטר הרב אורי זוהר זצ"ל - פרסם הרה"ג דב קוק דברי הספד וסיפורים מרגשים, על הרב אורי זוהר, ואף הודה כי בכה במסע הלוויה. "במסע הלויה של הרב אורי זוהר זצ"ל כולם בכו וגם אני בכיתי, אבל הבכי לא היה בתורת צער, אלא ראית שהשמים בכו ולא בני אדם בכו. הבכיה לא היתה כמו על אדם שנפרד בנגיעה אישית, אלא עם ישראל, כנסת ישראל, עם ישראל בכה על שהפסיד חלק מעצמו. זו לא פרידה של משפחה, אלא הרחוב בוכה, השם ישראל בוכה. טיפש מי שלא ראה את זה.

"אמר לי אחד מגדולי המחזירים בתשובה, שהוא עצמו חזר בתשובה דרך הרב אורי זוהר זצ"ל, שפעם אחת הם היו בכנס וחמש מאות איש קיבלו קבלות של תשובה, ואמר לו הרב אורי זוהר בסיום הערב 'חמש מאות איש לא מספק אותי כלל'. ובכנס אחר שהיו אלף חמש מאות איש, גם אז אמר הרב אורי זוהר זצ"ל 'אלף חמש מאות איש עדיין לא מספק אותי'. כאשר הם הגיעו לכנס ששם הצליחו להשפיע על חמש עשרה אלף איש אז אמר הרב אורי זוהר זצ"ל 'כאן אני מתחיל להיות רגוע'.

"וסיים אותו את דבריו ואמר: 'היתה כאן עליית מ"ן (מיין נוקבין) עצומה בלויה הזו'. מיד לאחר הלויה הלכתי לכותל בזכות זה, והתפללתי בזכות העליית מ"ן שהייתה בלויה. ונכתב עליו בעיתונים הדתיים, כי הרב אורי זוהר היה עוסק רוב ימיו בזוהר, מלבד הפשט שידע אותו. ולפני שהוא נפטר, ורבי אורי זוהר נפטר במיתה חטופה ה' ישמרנו, אבל באותו השבוע ללא כל התרעה כלל וכלל במצב בריאותו, הוא הלך וביקש סליחה מאנשים על דברים דקים ודקי דקים שהוא עשה, אם נגיד שהוא עשה.

"הרב מבריסק כמה ימים לפני שנפטר התחיל לדבר עם אנשים על מעשים שהוא עשה בגיל חמש-שש, ושאל מהאנשים האם עשה בסדר או לאו, ועל זה הוא דן את עצמו, הוא חוזר להכרה שלו בגיל חמש, מפני שפחות בגיל חמש הוא לא יכל לאיית את עצמו באופן מוחשי, אבל מגיל חמש יש לו כח לאיית את עצמו באופן מוחשי, ולעיין ולשאול אם הוא עשה בסדר או לא כילד, וזה הנידון שלו לפני שהוא עוזב את העולם.

"לדעתי, אינני יכול לפסוק מאומה על ילד בגיל חמש, אבל על זה הוא ביקש מאנשים שיפסקו לו על מעשיו, ואם אמרו משהו מיד עשה תשובה. איזה דקות, זה מלאך ולא אדם".

תגיות:הרב דב קוקהרב אורי זוהר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה