חדשות בריאות

"הגל השישי בעיצומו": האם בקרוב יידרש חיסון נוסף נגד קורונה?

פרופ' נחמן אש: "אין לנו מנות מותאמות לוריאנטים". ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "תסתכלו סביבכם, התחלואה עולה"

  • י"ז סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הגל השישי של הקורונה בעיצומו: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, העריך היום (חמישי) כי יידרש חיסון נוסף אחד לפחות נגד הקורונה: "אפשר לומר שבגלל שהנגיף משתנה, כנראה שלא נסתפק בשלושת החיסונים. אין לנו מנות מותאמות לווריאנטים, אני מעריך שיהיו בחודשים הקרובים", אמר.

פרופ' גליה רהב מבית החולים שיבא אמרה כי ישראל מצויה בגל הדבקה חדש של קורונה: "ודאי שאפשר לקרוא לזה גל שישי, יש עלייה בתחלואה ועלייה בחולים הקשים", אמרה בראיון ל-103FM.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ראש שרותי בריאות הציבור, המליצה לחזור ולעטות מסכות בשל העלייה בתחלואה. לשאלה האם תחזור חובת עטיית המסכות, השיבה: "יכול להיות שאנחנו הולכים לשם. כרגע אנחנו רק ממליצים לעטות מסכות".

במהלך ראיון לגל"צ הדגישה אלרעי-פרייס: "אני לא יודעת אם צריך להפוך כל המלצה לחובה. צריכה להיות ערבות הדדית, תסתכלו מסביבכם, התחלואה עולה".

בצל השביתה שנכנסה הבוקר לתוקף בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה לאלימות נגד צוותי הרפואה. "המדינה לא הצליחה לשים קו אדום ולהגיד – זה אסור", אמרה, "הגבול בין חופש הביטוי לביזוי לא ברור. מותר היום להגיד כל דבר. הרשתות החברתיות הן עולם פרוץ, אני לא יודעת מי מנטר שם את השיח. אני חושבת שהשיח סביב הקורונה יוצר התלהמות וטירוף שמתיר כל רסן".

הבוקר החלו בתי החולים והמרפאות לשבות, והם יפעלו במתכונת שבת. הרקע לשביתה הוא מטופל כבן 30, שתקף באופן חמור רופאה במרפאת שירותי בריאות כללית בבאר יעקב. הוא התפרץ אליה לחדר והחל להלום בראשה עם פטיש ברזל. "פתאום אני רואה אותו מול העיניים שלי בתוך החדר, הוא פרץ את הדלת הנעולה", שחזרה הרופאה, שהובהלה לבית החולים שיבא בתל השומר, לחדשות 13. "והיה לו ביד פטיש ברזל והוא פשוט התחיל להלום בראשי פעם אחר פעם". הסניף היה ריק ממטופלים כשחבה הגיע אליו והחל לתקוף את י': "יצאתי בצרחות, כולי מדממת, הוא עשה לי חתכים בקרקפת שמאוד דיממו, כל המרפאה התמלאה בדם. ניסיתי להירגע אבל המשכתי לדמם ולדמם".

תגיות:חיסוןקורונהפרופ' נחמן אשד"ר שרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה