חדשות בארץ

בעקבות תקיפת הרופאה בבאר יעקב: בתי החולים והמרפאות בשביתה היום ומחר

בתי החולים והמרפאות יפעלו במתכונת שבת, במחאה על תקיפת הרופאה במוט ברזל במרפאה בבאר יעקב

  • י"ז סיון התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בתי החולים ומרפאות הקהילה ישבתו היום (חמישי) ומחר, זאת במחאה על התקיפה החמורה של רופאה במרפאת שירותי בריאות כללית בבאר יעקב.

הרופאים דורשים את הגברת האבטחה בבתי החולים ובמרפאות, בעקבות החשיפה לאלימות בתוך הקהילה. יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כוח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

משרד הבריאות הביע זעזוע עמוק מאירוע התקיפה. מנכ"ל המשרד, פרופסור נחמן אש, אמר: "המציאות הזו לא יכולה להימשך, האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו. לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה".

כזכור, השבוע הגיע מטופל למרפאה בבאר יעקב, ולאחר שהרופאה לא נענתה לבקשתו – הוא היכה אותה בראשה באמצעות מוט ברזל. "המטופל התפרץ אליי לחדר בזמן שהייתי בשיחת טלפון, אז ביקשתי ממנו לצאת. הוא סירב לצאת ונעלתי מהר את הדלת", שחזרה י', הרופאה, לחדשות 13.

המטופל, מצידו, פרץ את הדלת, עם מוט ברזל. "פתאום אני רואה אותו מול העיניים שלי בתוך החדר, הוא פרץ את הדלת הנעולה והיה לו ביד פטיש ברזל. הוא התחיל להלום בראשי פעם אחר פעם. יצאתי בצרחות, כולי מדממת, הוא עשה לי חתכים בקרקפת שמאוד דיממו, כל המרפאה התמלאה בדם. ניסיתי להירגע אבל המשכתי לדמם ולדמם", הוסיפה הרופאה, שפונתה לקבל טיפול רפואי בבית החולים שיבא כאשר מצבה הוגדר בינוני.

התוקף נעצר, והמשטרה מייחסת לו עבירות בגין ניסיון רצח.

תגיות:שביתהאלימותמרפאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה