חדשות בעולם

ברגע האחרון: נמנע פיגוע חטיפה של ישראלי בטורקיה

מבצע מיוחד של המוסד הישראלי, בשיתוף פעולה עם משטרת איסטנבול, מנע לפחות ניסיון חטיפה אחד של ישראלי בטורקיה על ידי סוכנים איראנים

  • ט"ז סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אלפי תיירים ישראלים הנמצאים בטורקיה קיבלו אתמול (שלישי) שיחות אזהרה מהמוסד הישראלי, ולפחות בפעם אחת נמנע ניסיון חטיפה.

משטרת איסטנבול פרסה אלפי שוטרים על מנת לאבטח מקומות שבהם שוהים תיירים ישראלים.

בחדשות 12 פורסם שאזרח ישראלי דיווח כי ניסו לחטוף אותו בימים האחרונים. לדבריו, היה מגע פיזי בינו לבין אלה שהוא טוען שניסו לחטוף אותו, והוא הצליח לחמוק ברגע האחרון אחרי עימות פיזי. רובם של הפרטים לא ניתנים לפרסום בשלב זה, והמידע נבדק כעת על ידי המוסד הישראלי וגורמי הביטחון בטורקיה.

עוד דווח כי זוג תיירות ישראליות שטיילו באיסטנבול קיבלו שיחת טלפון מאנשי המוסד: "יש עליכם התראה ממוקדת. אל תחזרו למלון. איראנים מחכים לכם שם כדי לרצוח אתכם". השתיים התבקשו להמתין במקום בו הן היו, עד שהגיע רכב מאובטח שהוביל אותן עד שדה התעופה. התיירות הועלו על מטוס לישראל, בלי לעבור במלון כלל.

קיימות התרעות קונקרטיות לחטיפת ישראלים ורציחתם על אדמת טורקיה מאת סוכנים איראנים ממשמרות המהפכה, זאת בתגובה לחיסול קצין בכיר בחיל משמרות המהפכה האסלאמית, שאיראן ייחסה לישראל.

המל"ל פרסם בשבועות האחרונים היו מספר ניסיונות של פעילים איראנים לתקוף אנשי עסקים ישראלים וצוות קונסולרי, אך הם סוכלו. מאחר שהאיראנים לא הצליחו במאמצים הללו, הם מרחיבים את היעד לישראלים רגילים בטורקיה. בעקבות כך פרסם המל"ל אזהרת מסע לטורקיה בדרגה 4, המהווה את הרמה הגבוהה ביותר.

 
 
תגיות:איראןטורקיהחטיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה