חדשות בארץ

כהנא: "אם הייתי יכול - הייתי שולח את כל הערבים ברכבת אקספרס לשווייץ". טיבי זעם

הסערה היומית: סגן השר כהנא אמר כי "אם היה כפתור שיעלים את כל הערבים מפה – הייתי לוחץ עליו". טיבי תקף, וכהנא התנצל

  • ט"ו סיון התשפ"ב
(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

הסערה היומית: סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, הוקלט כשהוא אומר: "אם היה כפתור שאפשר ללחוץ עליו, שיעלים מפה את כל הערבים, שולח אותם ברכבת אקספרס לשוויץ, שיחיו שם חיים מדהימים, מאחל להם את כל הטוב שבעולם בשוויץ, הייתי לוחץ על הכפתור הזה. אין כפתור כזה, כנראה נועדנו פה להתקיים על האדמה הזו באיזושהי צורה".

עוד הוסיף כהנא ואמר: "המחשבה בעיניי שאם אנחנו נחזור לקווי 67' יהיו פה שתי מדינות שיחיו בשלום זו עם זו - אני חושב שזה קשקוש. הם לעולם לא יוותרו על בית גמליאל ועל שייח מוניס – על אוניברסיטת תל אביב. הערבים מספרים לעצמם סיפור אחר, אנחנו יודעים שהוא לא נכון ושהוא קשקוש. הם מספרים לעצמם שהם אלו שגרו פה תמיד ואנחנו באנו וגירשנו אותם".

את הדברים אמר סגן השר בתיכון "דרך אבות" באפרת, בתשובה לתלמיד ששאל אותו מדוע משתפים פעולה עם רע"מ.

האמירה, שהוקלטה ופורסמה, חוללה סערה פוליטית. ח"כ אחמד טיבי הגיב: "יש כפתור שיעלים אותך מהממשלה והכנסת. אלחץ עליו בקרוב". חבר הכנסת וליד טאהא מסיעת רע"מ הגיב: "מתן כהנא, אנחנו כאן כי זו המולדת שלנו. אתה ומי שחושב כמוך, תמשיכו לגרור את התסכול שלכם כי פשוט לא ניעלם".

כהנא ביקש להתנצל על אמירתו. הוא התקשר לטיבי, והסביר את דבריו. "בשיחה שקיימתי אמש עם תלמידים חזרתי על ההבנה המובנת מאליה שלא אנחנו ולא הערבים הולכים לשום מקום ולכן צריך למצוא דרך לחיות כאן ביחד. הממשלה הנוכחית היא צעד חשוב בכיוון הזה. בשטף דבריי היתה גם בחירת מילים לא מוצלחת".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "עתידו הפוליטי של מתן כהנא תלוי לחלוטין באחמד טיבי, יועצו של עראפת. תראו כמה מהר הוא נלחץ ממנו ורץ להתנצל. לא ניתן לו להפוך גם את עתידה של המדינה היהודית לתלוי בטיבי וחבריו תומכי הטרור. נחליף בעזרת השם את הממשלה הזו בממשלה יהודית, ציונית ולאומית טובה לישראל".

סגן השר אביר קארה, חברו של כהנא למפלגה, העביר אף הוא ביקורת: "הטלפון של כהנא לטיבי היה טעות. אחמד טיבי לא צריך להיות בכנסת. הרשימה המשותפת היא הרשימה המפלגת, אני לא מדבר איתם", אמר.

תגיות:ערביםאחמד טיבימתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה