סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: המעמד ההיסטורי שעבר בשקט והצליח בגדול

שתי יוזמות נשיות נפלאות: אירוע ל"ג בעומר של עליזה בלוך, והמיזם הנפלא והמרענן של ברכי שילת ורותי לבייב-יליזרוב

בית שמש (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)בית שמש (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

ל"ג בעומר כבר חלף, אבל עכשיו אפשר לספר מה עשתה אז ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך. בעוד שסגן השר מתן כהנא נאלץ להתנצל על כישלון תוכנית מירון תשפ"ב, שהושקה בקול רעש גדול וקרסה, בלוך פעלה בשקט, והצליחה בגדול.

ההילולה המרכזית השנה בל"ג בעומר לא הייתה במירון, אלא בבית שמש. למעלה מ-20 אלף בני אדם התקבצו שם לאירוע שהוביל הרב אלימלך בידרמן, שנחשב לדמות ייחודית ואהובה במגזר החרדי וגם מחוצה לו. עיריית בית שמש ומשטרת בית שמש פעלו בתיאום עם אנשי הרב בידרמן. לא בהורדות ידיים, אלא בנתינת ידיים. ברחבה הגדולה שהוכשרה לקראת האירוע רקדו לאורך הלילה תושבי העיר וגם אורחים מבחוץ. חסידים, ליטאים, כיפות סרוגות, אמריקאים.

בלוך אמרה לי השבוע: "עם תיאום ועם כבוד אפשר לעשות הכול לפי חוק, לפי כל הנהלים, בבטיחות". אתרי האינטרנט החרדיים כבר דיווחו על "מעמד היסטורי", שבטח רק יגדל בשנים הבאות.

והנה עשייה נשית נוספת: השבוע כוסתה הארץ בשלטי חוצות שהכריזו – "זה היום שלך". ועוד שתי מילים מסקרנות נכתבו שם: "שעשני אישה". גוגל מוביל את מי שמתעניינת לאתר שעוסק בתחום שעד היום ממש לא נידון בפומבי – טהרת המשפחה, טבילה במקווה.

פעם הדברים האלה נלחשו מסבתא לאימא לבת. היום זה אחרת. ברכי שילת ורותי לבייב-יליזרוב, שתי חב"דניקיות נמרצות, עומדות מאחורי הפרויקט. הרבי מלובביץ' עצמו אמר בשעתו שבימינו, לא רק היצר הרע צריך לשווק את עצמו בכל הכלים החדשניים. גם היצר הטוב צריך להשתמש בהם. לפרסם גם דברים שעד היום הצניעות הייתה יפה להם.

הגעתי השבוע לערב ההשקה של המיזם, בביתה של רותי בסביון. נשים שלא מוגדרות דתיות שמעו, חלקן לראשונה, על מנגנון הזוגיות היהודי הנצחי הזה. ההרגל הורס את הזוגיות, הסבירו ברכי ורותי, וההלכה מציגה פורמט אחר: ליצור געגוע, ליצור ריחוק וקרבה, בתוך הבית פנימה.

בדרך חזור הביתה ראיתי באיילון, כרגיל, מודעות ענק מחפיצות, ולצידן גם את המודעה החדשה שלהן.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:סיון רהב מאירל"ג בעומרבית שמש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה