חדשות בארץ

נתניהו: בנט עף על עצמו, הוא נלחם למען הכיסא

בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, תקף ראש האופוזיציה בנימין נתניהו את ראש הממשלה נפתלי בנט: "בוחן המציאות שלו לוקה בחסר". בנט: "הברירה כיום במדינת ישראל היא בין כאוס לבין יציבות, בין שיתוק לבין צמיחה"

נתניהו במליאת הכנסת, היום (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)נתניהו במליאת הכנסת, היום (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מתח היום (שני) ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט: "הוא עף על עצמו, ובניתוק מרשים מן המציאות", אמר בנאום במליאת הכנסת, במהלך דיון שנערך לבקשת 40 חברי כנסת מהאופוזיציה בנושא "בזבוז חסר תקדים של כספי ציבור לשיפוץ מעון פרטי ברעננה לטובת מעון רשמי".

בפתח דבריו אמר נתניהו כי "שנת הלימודים מתקרבת לסיומה. המורים שוקדים על גיליונות הציונים של התלמידים. אבל יש מי שכבר הזדרז לחלק לעצמו ציונים – והוא עשה זאת ביד נדיבה, בהערכה עצמית מופלגת, הוא עף על עצמו, ובניתוק מרשים מן המציאות".

"בנט אמר אתמול: 'נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודה שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה'. איזו בדיחה. בסביבת בנט ובלשכת ראש הממשלה עוזבים כולם, שבוע אחרי שבוע, בדיוק כמו ברשימת ימינה לכנסת. הם כנראה לא יכולים להכיל את כל הטוב הזה. להגיד שזאת אחת הממשלות הטובות בתולדות ישראל? אני חושב שבוחן המציאות של בנט לוקה בחסר, בלשון המעטה".

"זה כנראה קורה כי בנט לא באמת בא במגע עם הציבור", הוסיף נתניהו. "הוא לא רואה ממטר את אזרחי ישראל. אם הוא היה עושה כל זאת, הוא היה לומד על רחשי הלב האמיתיים של תושבי המדינה. בעבורם, הממשלה הזאת גרועה, לא לגיטימית ולא רלוונטית. היא מוחזקת בחוטים דקים של סחטנות ופרוטקשן, מפרפרת פרפורי גסיסה, מתבזה כל יום מחדש, ומוכיחה שאין תחתית. ירדנו נמוך השבוע, בשבוע הבא נרד עוד יותר נמוך. ים המלח הוא האוורסט של הממשלה הזאת".

"שמעתי אתמול את בנט גם אומר, שהוא 'נלחם למען המדינה שלנו'. בנט, אתה לא נלחם למען המדינה שלנו – אתה נלחם למען הכיסא שלך. אם היית נלחם למען המדינה, לא היית מוסר את השליטה במדינה למנסור עבאס ולאחים המוסלמים".

נתניהו התייחס בדבריו לעליות המחירים במשק: "הזינוק האדיר ביוקר המחיה הוא באשמת בנט, לפיד ועבאס. הכל עולה והכל מתייקר. היום כדי לקנות קילו פירות צריך משכנתא, אבל גם המשכנתא עולה. הכל עולה. במקום לטפל במשבר העצום הזה, להוריד מחירים, להפחית מיסים – אתם מעלים מחירים ומעלים מיסים. אבל את הכסף אתם מייעדים לא לטובת אזרחי ישראל, אלא למנסור עבאס ולאחים המוסלמים. נתתם להם מיליארדים, ואתם ממשיכים לתת להם בכל פעם שמישהו מהם מצייץ איום שמרעיד את הכיסא שלכם".

"אין גבול לנפתולי נפתלי המתפתל", עקץ ראש האופוזיציה. "מה שהייתם צריכים לעשות זה לקחת את הרווחים בזכות הכלכלה החזקה שבנינו כאן, ולהשתמש בהם כדי לבלום את עליית המחירים שאזרחי ישראל משלמים. הייתם יכולים וחייבים לעצור את עליית מחירי הדלק, אבל את הכסף הזה לקחתם ונתתם אותו לח"כים נורווגים ותומכי טרור. בזבזתם 50 מיליון שקל לשיפוץ ביתו של בנט ברעננה ו-50 מיליארד למנסור עבאס. זאת ממשלה של צ'ק פתוח".

"ראיתי שבנט מדבר על המצב הביטחוני בדרום. איך הושג השקט בדרום? רק בזכות המכה המוחצת שהורדנו על חמאס במבצע 'שומר החומות'. חבורת הטרמפיסטים מנסה לקחת את הקרדיט להישגים שלנו, הם הביטחוניים, הן הכלכליים וגם המדיניים. בזמן שהם לא עושים כלום ולא שווים כלום".

"ממשלת הסחיטה והפרוטקשן מתפוררת וקורסת על הראש של כולנו. ימיה ספורים. בנט פרסם עוד חוברת ביזארית, הוא פונה לרוב הציוני הדומם. הרוב הציוני לא דומם, בנט. הוא זועק ואומר לך – לך. צא החוצה. תסתובב בארץ ותראה ותשמע. לכו הביתה", סיכם נתניהו.

במהלך נאומו של נתניהו, עזבו חברי הקואליציה את המליאה. בהיעדר רוב, הם לא השתתפו בהצבעה על הודעתו של ראש הממשלה, שהסתיימה ב-54 מתנגדים וללא תומכים.

בטרם עלה נתניהו לדוכן, נשא ראש הממשלה נאום במהלכו טען: "בימים אלה אנו נלחמים על הממשלה. היא מצוינת, אבל נשענת על קואליציה לא פשוטה. הברירה כיום במדינת ישראל היא בין כאוס לבין יציבות, בין שיתוק לבין צמיחה".

"לפני שנה, יו"ר האופוזיציה ניסה להקים ממשלה", המשיך בנט. "הוא נכשל לאחר ארבעה ניסיונות, ועמדנו ימים ספורים לפני בחירות חמישיות. קיבלנו החלטה אמיצה שאני גאה בה – להקים ממשלה וקואליציה מורכבת כדי לחלץ את ישראל".

בנט תקף בחריפות את האופוזיציה וכינה את חבריה "סיקריקים". לדבריו, "בתולדות הכנסת לא הייתה אופוזיציה כל כך לא ממלכתית, כל כך שורפת אסמים כמוכם". בהתייחסו למשבר בקואליציה, אמר: "לצערי, וצריך לומר ביושר, גם בקואליציה יש חברים שלא הפנימו את גודל השעה – קיבלו הזדמנות להשפיע אבל עדיין מבוצרים ולא מבינים את גודל האירוע. אני קורא להם – יש לנו שבוע-שבועיים לסדר זאת, כך שנוכל להמשיך בטוב. אבל אם לא – לא נוכל".

תגיות:נפתלי בנטמליאת הכנסתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה