חדשות בארץ

בכירים בקואליציה לאורבך: שמור על שלמות הממשלה, וחומש לא יפונה

בכירים בקואליציה שיגרו הבטחה לניר אורבך, לפיו אם לא יוביל לפירוקה של הממשלה – היישוב חומש לא יפונה בחודשים הקרובים

  • י"ד סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בכירים בקואליציה התחייבו שבמידה וח"כ ניר אורבך לא יפרק את הממשלה, היישוב חומש לא יפונה בחודשים הקרובים - כך דווח הבוקר (שני) בכאן ב'.

ההבנה בקואליציה כרגע היא שפינוי של היישוב בזמן הקרוב יוביל לפירוקה של הממשלה באופן מיידי. על מנת לשמר את אורבך בתוך הקואליציה הם מוכנים לדחות את הפינוי.

בישיבת חומש הגיבו לדיווחים, ודרשו מחברי הכנסת הימניים לא לתת פרס לטרור. "נפתלי איילת וניר, לא הכל פוליטיקה בחיים", נמסר מישיבת חומש.  ההתנתקות היתה רעה לעם ישראל, ואסור לתת פרס לטרור. חומש חייבת להישאר, חומש לא כלי למסחר פוליטי, את ההתנתקות חייבים לתקן. ממשלה שמשחקת בחומש כקלף פוליטי צריכה ללכת הביתה, חומש תישאר לנצח", מסרו בישיבה.

אורבך הציב בפני בנט אולטימטום בן מספר ימים לשנות את הרכב הממשלה. במהלך הפגישה ביניהם אמר אורבך: "הקמנו ממשלה כדי שתתמקד בנושאים אזרחיים אבל אנחנו מקבלים הרמת ראש של לאומנות פלסטינית. ישר את המורדים, או שנקים ממשלת ימין עם נתניהו". על פי הדיווחים, אורבך בוחן את האפשרות לתמוך בחוק פיזור הכנסת בקריאה טרומית.

בליכוד זועמים על אורבך, וטוענים שהוא "משחק" איתם. "הסבלנות שלנו מתקרבת לפקיעה. הוא בדרך להיות איילת שקד 2, שאיש לא יסכים לקבלו בליכוד", צוטטו בכירים בליכוד בחדשות 12.

מקורביו של בנט, מצידם, מעודדים מהעובדה שאורבך נותר נאמן לבנט. על פי הדיווח ב'זמן ישראל', מקורבי בנט מעריכים כי אורבך ימשוך עוד שבועיים-שלושה כדי לתת לבנט להשלים את מושב הקיץ ובכך לצאת לפגרה שתעניק לבנט עוד חצי שנה בתפקיד.

"אורבך הוא חבר. הוא אחד האנשים הכי רגישים לעניין הזה", צוטט מקורב לבנט. "בשיחות מדברים על האפשרויות הפוליטיות, על חילופים של חברי הכנסת במרצ וברע"ם, אבל גם על המחויבות לבנט. אלה שיחות קשות. הסיפור של יאיר לפיד הוא קריטי כאן. לכולם ברור שאם אורבך יפיל את הממשלה, לפיד יהיה ראש הממשלה. זה מוריד את בנט מהכיסא – אבל יש לזה גם משמעות עצומה על עתיד הבחירות הבאות".

תגיות:חומשניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה