סלבס בהתחזקות

ישראל אטיאס: "שמירת שבת היא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים"

"כששואלים אותי אם אני שומר שבת, אני אומר שזו היא ששומרת עליי": השחקן ישראל אטיאס משתף על שמירת השבת, לימוד התורה והטבילה במקווה

  • י"ג סיון התשפ"ב
ישראל אטיאסישראל אטיאס
אא

השחקן ישראל אטיאס העניק בסוף השבוע האחרון ריאיון ל-ynet, ובמהלכו סיפר כי הוא שומר שבת לומד תורה, וחווית המקווה היא עוצמתית מאוד בעבורו.

"ההורים שלי הם אנשי מסורת, ערכים ואמונה. תמיד היה בבית כבוד למסורת, לחגים, לשבתות וקידוש", אמר אטיאס, "בגיל 22 חזרתי לשמור שבת, ואני חושב שהשבת היא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. כששואלים אותי אם אני שומר שבת, אני אומר שזו היא ששומרת עליי. היא מעניקה לי את המרחב שלי עם המשפחה שלי נטו. אני הכי זקוק לזה, ועוד לא אמרנו מילה על הניתוק מהטלפון. זו מתנה עצומה".

אטיאס הוסיף ואמר כי הוא עושה מדי פעם התבודדות. "קרה לי פעם באמצע הצגה שהרגשתי שאני לא באמת נוכח, הייתי חייב לעצור הכל ולהמשיך אחרת", שיתף בכנות. "פשוט יצאתי ודיברתי עם עצמי, עם הבורא".

"מה שהכי מרגיע אותי זה לימוד. אני לומד ספרים של רבי נחמן, אבל גם ספרים שאינם ספרי קודש. אני לא עושה מדיטציות וכאלה. אצלי חוויית המקווה היא עוצמתית, וממש לאחרונה התחלתי ללכת בכל יום שישי.

"אני עובד על האמונה שלי יום־יום. אמונה מבחינתי היא מלשון אימון - מכיוון שמתאמנים על זה.  כל הזמן מתחוללים סביבנו דברים - התקופה הביטחונית הקשה שאנחנו חווים במדינה, וגם המקצוע שלי שהוא כל כך מורכב ויש בו כל הזמן עליות וירידות. האמונה משפיעה על ההסתכלות שלי על החיים, והכי חשוב - עוזרת להבדיל בין עיקר לטפל. אני מחפש תמיד את הטוב בכל דבר. קורה לי הרבה כשחקן שאני ניגש לאודישן ורוצה תפקיד מסוים ולא תמיד התוצאות לרוחי, אבל אני שמח שיש בי יכולת להבין כמה הכל לטובתי. דבר נוסף שחשוב לי רוחנית זו השמחה. אני משתדל להכניס אותה כמה שיותר לחיינו - מוזיקה וריקודים בבית, שהקירות יספגו שמחה וטוב. אני מושפע בהרבה מובנים מרבי נחמן, שבעיניי הוא הפילוסוף הכי משמעותי שהיה כאן. עם גישה כזו בחיים הכל הרבה יותר קל".

אטיאס התייחס לתקופה בה היה הוא ואשתו נעמי מאותגרי פוריות, ואמר כי האמונה עזרה לו מאוד לצלוח את התקופה הזו. "הייתה לנו תקופה ארוכה שבה היינו מאותגרי פוריות. גם כאן האמונה מאוד עזרה לי, וזה נתן המון כוח לצלוח את התקופה הלא פשוטה הזאת", אמר.

השחקן ישראל אטיאס - "אני לא יכול בלי אמונה". צפו בקטע קצר מהריאיון, מתוך הפודקאסט של עומרי כספי: 

בעבר סיפר אטיאס כי התחזק רבות משר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. "הגעתי אליו בגלל שלא הצלחנו להיכנס להיריון. אחרי שנה עשו לנו בדיקות והכל נראה בסדר. ואז אומרים לנו, תשחררו! זה פסיכולוגי! אז הגעתי לרב. רציתי ברכה, תפילה מסוימת. משהו רוחני. רציתי נס. כי היריון זה נס. הוא הסתכל עליי, חייך. הקשיב ואמר לי, 'תהיה רגוע, יהיה בסדר. אמר לי תלמד מסכת כזאת וכזאת'. הוא איש מדהים. ואני אדם מאמין. אז האמונה שלי לא נעלמה, אבל בשנים האלה אני רואה את אשתי מזריקה לעצמה לבד חודש ועוד חודש, ואני אומר לעצמי, זה לא נתפס. ופתאום בדיקת היריון חיובית. ואתה אומר יש. אתה מתפלל. ואז מגיע הטלפון שזה נפל. ומגיעה הנפילה. וחודש אחרי זה הכול מתחיל שוב. עברנו את זה שנתיים וחצי, חודש אחרי חודש, עד שאשתי אמרה זהו. די. היינו איוב של טיפולי הפוריות... בוא ננסה פעם אחרונה".

בנו של אטיאס הוא בן שנה, ונקרא ריי חיים על שם מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל. אטיאס הוא גם חלק מהחברותא שהתקבצה סביב השחקן דני שטג, וכוללת את אביב אלוש, איתי תורג'מן ומוריס כהן. הם נפגשים פעם בשבוע ולומדים יחד גמרא.

תגיות:שבתישראל אטיאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה