חדשות בריאות

זרקא: "המחלה מדבקת מאוד. ממליצים לעטות מסכה במקום סגור"

פרוייקטור הקורונה התייחס לעלייה בתחלואת הקורונה: "אנחנו לא יודעים לנטר, כי לא מעט אנשים נבדקים בבדיקה ביתית או לא נבדקים"

  • י"ג סיון התשפ"ב
בעיגול: סלמן זרקא (צילום: פלאש 90)בעיגול: סלמן זרקא (צילום: פלאש 90)
אא

תחלואת הקורונה בישראל: ביממה האחרונה אותרו 3,259 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מדובר במספר שיא ליום השבת בחודשיים האחרונים. מספר החולים הפעילים כיום בישראל עומד על 25,859. מספר החולים הקשים עומד על 105.

פרוייקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, התייחס הבוקר (ראשון) לעלייה בתחלואת הקורונה. "אנחנו במגמת עלייה, אני מקווה שלא נשתמש במושג גל", אמר בראיון ל-103FM. "הנתונים מראים מגמת עלייה, אנחנו מייחסים את זה לתת וריאנט ממשפחת האומיקרון. יש לא מעט אנשים שאנחנו לא יודעים לנטר.

זרקא הביע תקווה שלא יהיה צורך להשתמש במילה 'גל':  "גל זה מושג שמסתכלים עליו בדיעבד, אז אני מקווה שלא נשתמש במושג הזה כי לא נהיה בגל, אולי בגל קטן, אולי בדבשת, אולי במשהו בסגנון הזה", אמר.

זרקא נשאל על כך שמספר המאומתים בשטח גדול יותר, כי הרבה אנשים נמנעים מלהיבדק. על כך השיב: "מה שאנחנו רואים זה קצה הקרחון בהקשר של כמות הבדיקות ואחוז החיוביים. ברור לחלוטין שיש לא מעט אנשים, בין אם לא נבדקים, בין אם נבדקים בבדיקה ביתית שאנחנו לא יודעים לנטר".

"אנחנו לא במקום של מגבלות כרגע, אנחנו רק בתחילת העלייה. אבל גם בגל החמישי לא היינו בהקשר הזה במגבלות, ובטח לא חשבנו על מילים יותר משמעותיות מכך. יש כאן מחלה מאוד מדבקת, ואכן המגבלות לא בדיוק מועילות כאן", אמר זרקא. עוד הדגיש: "אנו ממליצים מאוד לציבור לחזור ולעטות מסכה במקום סגור, במיוחד לאוכלוסייה בסיכון. אנחנו לא במקום של מגבלות כרגע, אנו רק בתחילת העלייה".

תגיות:קורונהפרופ' סלמאן זרקאעטיית מסכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה