חדשות בארץ

בכיר בסוכנות היהודית שהסית נגד רופאים זומן לשימוע לפני פיטורים

אלון בר, שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל של חברה ממשלתית, התבטא בחריפות נגד בכירי מערכת הבריאות בזמן הקורונה. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קרא לפטרו: "פשיטת רגל מוסרית"

  • י' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בסוכנות היהודית החליטו לזמן בכיר בארגון, שקודם לאחרונה ומונה לתפקיד מנכ"ל חברה ממשלתית, לשימוע לפני פיטורים. זאת בעקבות חשיפה, לפיה התבטא בחריפות קיצונית נגד בכירי מערכת הבריאות בזמן הקורונה.

הבוקר נחשף בידיעות אחרונות כי אלון בר, שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל החברה הממשלתית "שלום קור", הוא אחד הקולות הבולטים נגד מדיניות החיסונים ומי שהשתלח בצורה חסרת תקדים נגד בכירי מערכת הרפואה. בין השאר, כתב נגד פרופ' גליה רהב כי היא "שרפה את ישראל, דם של אלפים על ידיה".

כאמור, בר מונה על ידי הסוכנות היהודית ומשרד התפוצות לתפקיד מנכ"ל "שלום קור", גוף שחציו ממשלתי וחציו של הסוכנות היהודית שמרכז מתנדבים יהודים מהארץ ומהעולם לפעולות חברתיות. החשיפה על התבטאויותיו של בר גרמה לסערה במערכת הפוליטית והבריאותית.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קרא לבטל את המינוי. במכתב ששיגר למנכ"לי הסוכנות היהודית ומשרד התפוצות הוא תקף בחריפות את המינוי: "נדהמתי לקרוא הבוקר על מינויו של מר אלון בר לתפקיד מנכ"ל החברה הממשלתית 'שלום קור'. מינוי זה, באם יצא לפועל, הוא מבחינתי, כמנכ"ל משרד הבריאות וכמייצג של מערכת הבריאות, בחזקת פשיטת רגל מוסרית. מר בר הסית נגד עובדות ועובדי משרד הבריאות ומערכת הבריאות והתיר את דמם באמירות נוראיות בכל פלטפורמה אפשרית ולאורך זמן. אני מרשה לעצמי לדבר בשם עובדי מערכת הבריאות שפעלו מתוקף הכשרתם המקצועית ובמסירות אין קץ בתקופת מגיפה - בטלו את המינוי".

פרופ' אש הוסיף כי "אמירות מסוכנות של מועמדים לתפקיד, כמו לגופם של אנשים ובצורה בוטה ומשתלחת בשם חופש הביטוי, הינן בבחינת דגל שחור הצריך למנוע את היבחרם לתפקידים מרכזיים, ובוודאי לא בממשלה או בארגון חשוב כמו הסוכנות היהודית".

הלחץ והמחאה עשו את שלהם. הערב הודיעה הסוכנות היהודית כי זימנה את בר לשימוע מיידי לפני פיטורין. עוד נמסר, כי הסוכנות תבחן גם העסקתו של בר "במקביל לבדיקה מקיפה ויסודית של ההתבטאויות הפוגעניות שיוחסו לו".

"הסוכנות מתייחסת בכובד ראש ובחומרה להתבטאויות בעלות האופי הפוגעני שמיוחסות לאלון בר, המנכ"ל הנבחר של חברת 'שלום קור'", נאמר בהודעת הסוכנות. "הדברים לא היו מוכרים לנו ולכן אנו בוחנים את העסקתו של בר עד למיצוי תהליך של בירור מקיף ומלא אתו ועם שותפינו, חברת מוזאיק יונייטד ומשרד התפוצות. אנו חוזרים ומדגישים כי השתלחות פוגענית בעובדי ועובדות ציבור אינה מקובלת עלינו, במיוחד כשמדובר בעובדי מערכת הבריאות, שאת מסירותם ומחויבותם אנו מעריכים ומעלים על נס".

תגיות:הסוכנות היהודיתקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה