חדשות בארץ

המערכת הפוליטית דרוכה: מה יחליט ניר אורבך?

בליכוד הניחו לפתחו של אורבך הצעה מפתה - פיזור הכנסת תמורת שריון. אבל יכול להיות שיו"ר סיעת ימינה ייתן לבנט הזדמנות נוספת לעשות סדר בקואליציה ולסלק את המורדים

אורבך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אורבך (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עיני המערכת הפוליטית כולה נשואות לח"כ ניר אורבך. החלטתו של יו"ר סיעת ימינה יכולה להביא לסוף דרכה של ממשלת בנט-לפיד, או שאולי דווקא תיתן לה הזדמנות נוספת לייצב את הקואליציה שתכלול את הוצאת חברי הכנסת המורדים משורותיה.

אורבך ייפגש הערב (חמישי) עם ראש הממשלה נפתלי בנט. על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, בכוונת אורבך לומר לבנט "הבטחנו להקים ממשלה אזרחית – קיבלנו הרמת ראש לאומנית ערבית תוך זמן קצר".

במערכת הפוליטית העריכו כי בפני אורבך עומדות כמה אפשריות. האחת, לבקש מבנט "יישר" את חברי הכנסת המורדים בקואליציה, מה שכלל לא בטוח שבנט מסוגל לבצע. אפשרות נוספת היא הקמת ממשלה ימין בראשות נתניהו, והאפשרות השלישית – להיות האצבע ה-61 לפיזור הכנסת.

בשל קרבתו לראש הממשלה, נראה כי אורבך ייתן לבנט הזדמנות נוספת של מספר ימים לשנות את הרכב הממשלה. בינתיים, כל צד מפעיל לחץ על אורבך וסביבתו. בנט שוחח בטלפון עם רעייתו של אורבך בניסיון להפעיל עליו לחץ להישאר בקואליציה. מנגד, ח"כ דוד ביטן מהליכוד הבהיר כי "יש מקום לעוד מישהו אחד בשריונים של בליכוד. סילמן ועוד מישהו. הראשון שיבוא, לא נעשה מכירת חיסול לליכוד".

על פי הדיווח בכאן חדשות, בכירים בגוש הימין טענו כי במקביל למגעים עם אורבך מנהל הליכוד שיחות גם עם סגן השר אביר קארה במטרה לשכנעו לפרוש מהקואליציה.

השיחות מתנהלות במטרה להצליח להביא אחד מהשניים שיגיע ראשון ויזכה בשיריון.

קארה אמר בתגובה, כי הוא אינו יכול להתנבא מה יקרה בעוד שבוע או שבועיים, אבל כרגע לטענתו הוא אינו מנהל משא ומתן.

בתוך כך, בקואליציה מתכוונים להקפיא תוכנית להעברת מאות מיליוני שקלים לג'יסר א-זרקא שהייתה חשובה במיוחד לרע"מ, וזאת בעקבות הצבעת ח"כ מאזן גנאים נגד חוק התקנות ביו"ש.

מדובר בצעד אזהרה של הקואליציה שנועד להבהיר למפלגתו של מנסור עבאס, שלא תוכל לקבל חריגות מהמשמעת הקואליציונית. אם אכן ימומש האיום, חברים ברע"מ עלולים להגיב לו בחריפות ובצעדים משלהם שעלולים לטלטל עוד יותר את הקואליציה.

תגיות:ניר אורבךנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה