מעניין

רק בת 10 - וכבר הוכרזה כחכמה יותר מאלברט איינשטיין וסטיבן הוקינג

ילדה בת 10 ממקסיקו עלתה לאחרונה לכותרות העולמיות עם תואר מכובד ביותר: "הילדה שהחוכמה שלה עולה על זו של אלברט איינשטיין וסטיבן הוקינג"

אא

אדהרה פרז, ילדה בת עשר בלבד ממקסיקו סיטי - הוכרזה כבעלת IQ גבוה יותר מזה של אלברט איינשטיין וסטיבן הוקינג, ובזה למעשה שברה סטריאוטיפים לגבי אנשים עם 'הפרעות התפתחותיות'. 

פרז מחזיקה כיום בשיא של מנת משכל 162, הווי אומר שתי נקודות מעל איינשטיין והוקינג, ששניהם אחזו בציון 160.

אלא שהדרך להראות לכולם את החוכמה שלה, לא עברה בצורה קלה וחלקה. על פי מגזין 'אנשים' הפופולורי, פרז אובחנה כחולה בתסמונת אספרגר כשהייתה בת שלוש - למי שלא יודע נספר כי מבחינה התפתחותית, התסמונת הזו מבשרת שהילד  נמצא על הספקטרום האוטיסטי. 

בבית הספר לא הפסיקו להציק וללעוג לה. בני גילה תייגו אותה כ'מוזרה', אבל בתוך תוכה - אדהרה ידעה שהיא מיוחדת. שהיא לא כמו כולם. שהיא טובה יותר בתחומים רבים. 

מקרה אחד שזכור לאמה במיוחד היה כאשר היא ביקשה לשחק בחצר עם שאר הילדים, אך הם נעלו אותה בתוך בית קטן והתחילו לשיר: "מוזרה, מוזרה"."ואז הם התחילו לבעוט בבית שבו היא הייתה נעולה, וכשראיתי את זה, זה מאוד כאב לי. לא רציתי שהיא תסבול. היא אמרה שהיא לא רוצה יותר ללכת לבית הספר, והבנתי אותה".

גם המורים שלה, מסתבר, לא הבחינו ביכולות יוצאות הדופן שלה. "המורה שלה הצהירה שהיא ישנה בכיתה, ולא מתאמצת ללמוד. אני לעומת זאת הייתי מודעת לכך שלבתי יש הבנה טובה במתמטיקה ובטבלה המחזורית, אז החלטתי לקחת אותה לטיפול אצל פסיכיאטר".

הצעד הזה במבט לאחור, הציל את בתה. 

הפסיכיאטר מיד ראה שמדובר בילדה יוצאת דופן, והציע לאמה לרשום אותה ללימודי תואר מקוונים. פרז סיימה בית ספר יסודי בגיל חמש, חטיבת ביניים בגיל שש, ותיכון בגיל שמונה. כעת, בגיל עשר בלבד היא לומדת לשני תארים מקוונים - אחד בהנדסת תעשייה ומתמטיקה והשני בהנדסת מערכות CNC.

כיום, כשהיא כבר מוגדרת כ'ילדת פלא' - היא מרשה לעצמה לחזק גם ילדים אחרים שנמצאים במצבה, ופרסמה ספר עם הכותרת 'אל תוותר'. במגזין 'פורבס' היוקרתי היא מדורגת כיום כאחת ממאה הנשים החזקות ביותר ממקסיקו - למרות שהיא אינה אישה אלא ילדה. 

תגיות:מקסיקוילדהמדהיםחוכמהאלברט איינשטייןשיא גינס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה