חדשות בארץ

ישראל ללבנון: אסדת "כריש" ממוקמת בשטחנו - ערוכים להגן עליה

שרי החוץ, הביטחון והאנרגיה הוציאו הודעה בנוגע לטענות לבנון נגד פעילותה של אסדת קידוחי הגז "כריש": "האסדה היא נכס אסטרטגי של ישראל"

  • ט' סיון התשפ"ב
אסדת גז, אילוסטרציה (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)אסדת גז, אילוסטרציה (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ, שר החוץ יאיר לפיד ושרת האנרגיה קארין אלהרר פרסמו אחר הצהריים (רביעי) התייחסות רשמית בנוגע לאיומים מצד ממשלת לבנון סביב פעילותה של אסדת הגז "כריש".

"האסדה היא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל, שנועד למצות את משאבי האנרגיה והגז הטבעי באזור הכלכלי של מדינת ישראל ולקדם את הכלכלה הירוקה של ישראל", אמרו השרים.

הם הוסיפו כי "עם עגינתה, האסדה ממוקמת בשטח ישראלי, קילומטרים דרומית לאזור שעליו מתנהל משא ומתן בין מדינת ישראל לבין לבנון, בתיווך ארצות הברית. האסדה לא תשאב גז משטח המחלוקת. מדינת ישראל רואה חשיבות עליונה בשמירה על נכסיה האסטרטגיים, וערוכה להגן עליהם ועל ביטחון התשתיות שלה. כל זאת בהתאם לזכויותיה".

עוד נכתב בהודעת השרים כי "לצד זאת, אנחנו קוראים למדינת לבנון, להאיץ את המשא ומתן בנושא הגבול הימי. איתור מקורות אנרגיה המבוססים על גז, יכול לסייע רבות לכלכלת לבנון ולאזרחיה, וזהו אינטרס ראשון במעלה של מדינת לבנון לקדם את השיח בנושא ואנו מקווים שכך יקרה".

כזכור, ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי טען כי ישראל מנסה להשתלט על משאבי הטבע של ארצו ולייצר משבר חדש. המתווך האמריקני לנושא הגבול הימי, עמוס הוכשטיין, הוזעק לאזור ויגיע בימים הקרובים כדי לנסות ולקדם את המשא ומתן בין המדינות.

תגיות:לבנוןבני גנץגז טבעיקידוחיםאסדת כריש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה