חדשות בעולם

סיבה לדאגה: האיראנים הודיעו כי כיבו מצלמות פיקוח באתר גרעין

על רקע מקרי המוות המסתוריים של מדעני גרעין באיראן, הודיעו במדינה על כיבוי שתי מצלמות מעקב שבאמצעותן פיקחה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על העשרת האורניום

  • ט' סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סיבה לדאגה? איראן כיבתה שתי מצלמות מעקב של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שמטרתן לפקח על הנעשה באחד מאתרי הגרעין שלה. כך דיווחה היום (רביעי) הטלוויזיה הממלכתית באיראן.

בדיווח לא צוין שמו של אתר הגרעין, אבל נראה כי מדובר במלחמה פסיכולוגית ולחץ איראני נוכח הגינוי המסתמן כלפיה מצד מדינות המערב בכינוס מועצת הנגידים של סבא"א. כן עלתה אפשרות שמדובר בתגובה לשורת מקרי המוות המסתוריים של מדעני גרעין במדינה בשבועות האחרונים.  

על פי הדיווח בטלוויזיה האיראנית, שתי המצלמות מפקחות בין היתר על רמות העשרת האורניום. מדובר במכשירי OLEM שסבא"א התקינה ב-2016, והן מאפשרות לצפות בתהליך העשרת האורניום במתקני ההעשרה. לאיראן שני אתרי העשרה תת-קרקעיים, הממוקמים בנתנז ובפורדו. "עד עתה, סבא"א לא רק שהתנהגה בכפיות טובה אל מול שיתוף הפעולה הנרחב של איראן, אלא גם הגדירה זאת כחובתה. מהיום, הרשויות הרלוונטיות הורו לכבות את מצלמות המעקב של OLEM", נאמר בדיווח.

אתמול, בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון בכנסת, התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט למאבק מול איראן, ולמעשה ביטל את מדיניות העמימות של ישראל, כאשר ציין ש"אנחנו פועלים בכל זמן ובכל מקום". לדבריו, "מדינת ישראל בשנה האחרונה פועלת מול ראש התמנון האיראני, ולא רק נגד זרועות התמנון כפי שנעשה משך העשורים האחרונים. ימי החסינות, בהם איראן פוגעת ושוב פוגעת בישראל ומפיצה טרור באמצעות שלוחותיה באזור, אבל נשארת ללא פגע - הימים האלה תמו. אנחנו פועלים, בכל זמן ומקום, ונמשיך בכך".

תגיות:איראןסבא"אהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה