סיפורים אישיים

"כמעט בכיתי": יהורם גאון חושף את שיחת הטלפון המרגשת עם הרב אורי זוהר ז"ל

"התחלתי להעריץ את אורי זוהר עוד מימי בית הספר", "הוא הגיע ל'שבעה' בירושלים, וישב איתי והצטער איתי", "הוא עמד ליד הבמה ואני מגיש לו את הסידור של אבי", "נפלאות דרכי הא-ל": יהורם גאון חושף את הקשר שלו עם הרב אורי זוהר ז"ל, ונפרד בסליחה

אא

בטור מרגש וחושפני, יהורם גאון חושף את הקשר שהיה לו עם הרב אורי זוהר, קשר שהחל לדידו כבר מימי בית הספר. "התחלתי להעריץ את אורי זוהר עוד מימי בית הספר, כשלהקת הנח"ל האגדית הייתה מגיעה מדי פעם להופעה באולם ימק"א שבירושלים ולא היה אז מצחיק ממנו", כותב גאון. "להקת הנח"ל של ימי אורי זוהר הייתה הלהקה הצבאית הטובה שבכל החיילות, והמצוינת שבכל הזמנים ולא מעט בזכות אישיותו יוצאת הדופן של אורי.

"תארו לעצמכם, עם שלם בלי טלוויזיה, עם תחנת רדיו אחת, שמעריץ ומכיר בעל פה את שירי הלהקה ואת המערכונים בהם זוהר כיכב. ואני זוכר שישבתי שם באולם, מרחף בדמיונות וחולם חלומות, שאולי אזכה פעם להיות אחד משחקניה של הלהקה. ו'לפעמים חלומות מתגשמים', והגעתי ללהקת הנח"ל. אורי כבר לא היה שם אבל שמו נישא כמו ענן צחור מעולם האגדה בשמיה של הלהקה.

"כל העת דיברו עליו, והוותיקים, בני המחזור שעוד היו איתו, לא חדלו בכל מערכון חדש שהוטל עלינו החדשים לומר 'אוי, לו רק אורי היה כאן כמה שהמערכון הזה היה מצחיק יותר'. בעת החזרות על התכנית נפטר אבי ונפלו עלי השמים, ולא רציתי לחזור יותר ללהקת הנח"ל, כי לא היו בי כוחות ורצון ויכולת, לשיר, ובוודאי שלא להצחיק במערכונים.

"רציתי להישאר בירושלים, להסתגר, לא לצאת מן הבית להיות לבד עם עצמי, עם אבי. הוא הגיע לשבעה בירושלים וישב איתי והצטער איתי ואני זוכר שאמרתי לו שאני עצוב כמו לילה בלי ירח, איך אחזור לצחוק? והוא דיבר ודיבר ואני בכיתי ובכיתי, ובמילים מלאות הגיון של איש חכם שרק אחרי שנים הבנתי, הצליח להחזיר אותי ללהקה. ופעם כשחזרתי ללהקה מירושלים באחד החופשים, הבאתי עימי מחזור תפילות של אבי שהיה יקר לי ביותר, והבאתי לו כשי של תודה על שהתעקש על חזרתי ללהקה ולחיים ופשוט הציל אותי מעצב אין סופי, הוא עמד אז ליד הבמה מוקף בכל אנשי הלהקה, ואני מגיש לו את הסידור של אבי, הוא מביט בסידור ושואל 'מה זה?'.

"אני אומר לו 'סידור תפילה', והוא שואל אותי 'מה עושים עם זה?''. אמרתי 'אם רוצים מתפללים לפעמים', 'מה כתוב בדבר הזה' - הוא שאל לצחוקם העצור של כל אנשי הלהקה שסביבנו, ועניתי 'יש בו שלוש תפילות, שחרית מנחה וערבית', 'ואני צריך להתפלל עם הספר הזה? שאל, ואני עומד מובך למול להקה שעוצרת את עצמה מלצחוק בקול רם - וכמעט בכיתי, כי הסידור היה של אבי.

"אז אמרתי לו 'לא צריך אל תיקח', אז הוא אמר 'טוב בסדר נראה מה נעשה עם זה'. נפלאות דרכי האל שאני מספר לכם על הרב ששמו אורי זוהר ששאל אותי פעם מזמן מזמן, בגלגול אחר של חייו, על סידורתפילה 'מה זה הדבר הזה?'. הוא ביים אותנו בלהקה הצבאית והצחיק ושיגע, והשתגע, וקשה היה שלא להעריצו, שלא לאהוב אותו שלא להיות מוקסם מדמותו. אורי נולד "גורו", אורי נולד להיות איש שאנשים נוהים אחריו. היחיד בעולם שהיה מסוגל לעמוד לבדו על בימת היכל התרבות עם גיטרה כשהוא לא יודע לנגן עליה, ולהחזיק קהל במשך דקות ארוכות ולגרום לקהל להשתנק מרוב צחוק, בלי לומר כלום, רק שטויות שעולות במוחו באותו רגע. לא היה כמוהו, גם לא יהיה".

את הפוסט מסיים גאון בחשיפת שיחת טלפון של הרב זוהר אליו, בשעת לילה מאוחרת, רק כדי להתנצל על משהו שכביכול 'פגע' ביהורם גאון. "רציתי לספר לו אז כמה אני נפעם מדמותו, ונשתנקתי בגרוני, ואהבתי אותו באותו רגע, והודיתי לו בליבי, על מי שהוא ועל מי שאני בזכותו. ואני כל כך מצטער עכשיו שכבר לא אוכל לצלצל אליו יותר, באיזו שעת לילה מאוחרת, שעת רצון, להזכיר לו את הצעקות ההן שצעקתי ממצוקת נפש ולבקש ממנו מעימקי הלב מחילה, בתקווה שיסלח", הוא מסכם.

 

תגיות:הרב אורי זוהריהורם גאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה