חדשות בארץ

עתירה לבג"ץ נגד ביטול הקומה הכשרה: "השר מנסה לחנך את הציבור"

ארגון "אמת ליעקב" הגיש עתירה לבג"ץ נגד רפורמת הסלולר וביטול הקומה הכשרה: "מדובר בהפרת זכויות יסוד של האוטונומיה. התחרות קיימת כבר כך, ומחיר הסלולר הכשר הוא בין הזולים בשוק"

  • ח' סיון התשפ"ב
הנדל (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)הנדל (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ארגון "אמת ליעקב" הגיש הבוקר (שלישי) עתירה לבג"ץ נגד רפורמת הסלולר שמקדם שר התקשורת יועז הנדל. הרפורמה, שתיכנס לתוקפה ב-31.7, תפגע קשות בעשרות אלפי לקוחות הקומה הכשרה, החפצים בטלפון כשר ללא אינטרנט.

הארגון, העומד גם מאחורי העתירה המוצלחת שהביאה לדחייה של הקיצוץ שתוכנן בסבסוד המעונות לילדי אברכים, דורש צו ביניים עד לסיום הדיון בבקשה.

בעתירה ציין עורך הדין זלמן בלאק רשימה ארוכה של נימוקים לביטול הרפורמה. לדבריו, רפורמה זו פוגעת בזכויות יסוד של האוטונומיה של הפרט וכמו כן היא פוגעת בשוק החופשי ובחופש החוזים.

"בניגוד לדברי השר הנדל, קיימת גם היום תחרות בשוק הסלולר הכשר, וניתן לנייד מספר כשר בין החברות השונות", נכתב בעתירה. "יתר על כך, מחירו של הסלולר הכשר הוא בין הזולים ביותר בשוק, ולפיכך, תוהים העותרים מה הטעם ומה תוסיף אותה 'תחרות' שהשר מדמה לייצר.

עוד מצוין בעתירה כי גם לגבי מחירם של המכשירים, השר התעלם מהסוגיה הטכנית של עלות המכשיר, מהאחריות הנדרשת ומכך שהמוצר מיוצר בכמות קטנה יותר ומטבע הדברים מחירו מתייקר.

העותרים מציינים כי לפני חודש פנו במכתב מיצוי הליכים לשר התקשורת וביקשו ממנו לבלום את הרפורמה, אך לטענתם השר הגיב לפנייתם שלא מן העניין. עוד ציינו כי גם השימוע שערך שר התקשורת קודם להחלת הרפורמה לא פורסם כראוי, ולא הגיע לידיעת הציבור.

בעתירה מוזכרת גם טענתו של השר הנדל כי מספרי טלפון הם משאב ציבורי. על כך מציינים העותרים כי בניגוד למשאבים מתכלים, מספרי טלפון אינם משאב מוגבל או בחסר.

"אילו הבעיה נעוצה במונופול הנתון בידיה של ועדת הרבנים", לשון העתירה, "ניתן לייצר פתרונות נקודתיים לעניין זה, אך לא לבטל לחלוטין את כל משמעותן של הקומות הכשרות".

העותרים מציינים כי על פי חוק קבלת ההחלטה כלל אינה בסמכותו של השר, ומאשימים את שר התקשורת כי הוא קיבל את ההחלטה משיקולים זרים ופופוליסטיים, הנובעים מתחושת פטרונות על המגזר החרדי.

תגיות:רפורמת הסלולריועז הנדל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה