חדשות בארץ

מצביעי ימינה מאוכזבים: רק 36% יצביעו שוב למפלגת השלטון

מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה סקר את דעת הקהל בנוגע לתפקודה של הממשלה הנוכחית

  • ח' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מדד הקול הישראלי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה מפרסם הבוקר (שלישי) את דעתם של אזרחי ישראל בנוגע לתפקודה של הממשלה.

בסקר השתתפו 760 מרואיינים בגילאי 18 ומעלה, שנשאלו האם הם מעדיפים בחירות או קואליציה חדשה בממשלה הנוכחית. 37.5% מהמשיבים מעדיפים בחירות חדשות, 31% מעדיפים קואליציה חדשה ללא קיום בחירות, ו-27% מעדיפים הקמת ממשלת מיעוט של הממשלה הנוכחית (27%).

עוד נשאלו משתפי הסקר האם בבחירות הבאות הם יצביעו עבור אותה מפלגה, אליה הצביעו בבחירות הקודמות. 57% מהמרואיינים בסקר חושבים שיצביעו עבור אותה מפלגה, 20% שחושבים שלא יצביעו לאותה המפלגה אליה הצביעו בעבר, 12% ציינו כי אינם יודעים וכ-10% השיבו כי לא הצביעו בבחירות האחרונות, או שכנראה לא יצביעו אם יערכו בחירות.

מפילוח לפי מצביעי מפלגות הקואליציה והאופוזיציה עולה כי רק 55% ממצביעי המפלגות שכיום בקואליציה חושבים או בטוחים שיצביעו לאותה המפלגה, זאת לעומת 80% ממצביעי מפלגות האופוזיציה. פילוח פי הצבעה מעלה שרובם של המצביעים לש"ס, ליהדות התורה, לציונות הדתית ולליכוד ציינו כי יצביעו למפלגות אלו שוב. שיעורים זהים נמצאו גם מקרב מצביעי רע"מ ויש עתיד. המאוכזבים ביותר הם מצביעי ימינה ותקווה חדשה: רק 36% ממצביעי ימינה. ו-18%בלבד ממצביעי תקווה חדשה ציינו כי יצביעו שוב עבור מפלגות אלה.

עד כמה אזרחי ישראל מרוצים מתפקודה של המפלגה אותה בחרו? 466 מהמרואיינים הביעו שביעות רצון רבה או מסוימת מתפקוד חברי הכנסת של המפלגה שעבורה הצביעו. שבעי הרצון ביותר הם מצביעי יש עתיד (75%) ובתחתית – מצביעי ימינה (32%).

עוד עולה מהסקר כי רובם המוחלט של מצביעי מפלגות האופוזיציה סבורים כי בכל התחומים חלה הרעה במצבה של ישראל בהשוואה לתקופה שלפני תחילת כהונת הממשלה הנוכחית, פרט למצבם של אזרחי ישראל הערבים שהשתפר. לעומתם, רובם המוחלט של מצביעי מפלגות הקואליציה מציינים כי הם רואים שיפור או כי לא חל שינוי בתחומים שצויינו בפניהם, למעט בתחום המתחים בחברה הישראלית.

עוד עולה כי 74% ממצביעי מפלגות האופוזיציה חושבים שהמצב הביטחוני השתנה לשלילה, בעוד שמצביעי מפלגות הקואליציה נחלקים בדבר.  בתחום הכלכלי, 41.5% ממצביעי מפלגות הקואליציה סבורים שהמצב הכלכלי השתפר. 75% ממצביעי מפלגות האופוזיציה סבורים שחלה בו הרעה.

תגיות:ימינההצבעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה