חדשות בארץ

"תרגיל מכוער": ההלוואה של גנץ לרשות הפלסטינית - מקופת המדינה

בדיון בוועדת החוץ והביטחון נחשף, כי ההלוואה לרשות הפלסטינית הגיעה מקופת המדינה. חברי הכנסת רוטמן ודיכטר: "אזרחי ישראל משלמים משכורות למחבלים. זו גניבה לאור יום"

גנץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)גנץ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

בדיון שיזמו חברי האופוזיציה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת התברר היום (שני), כי ההלוואה ששר הביטחון בני גנץ החליט לתת לרשות הפלסטינית בגובה של כ-500 מיליון שקל הגיעה מקופת המדינה ולא מכספי המשכורות למחבלים שקוזזו על פי חוק.

חברים בוועדת החוץ והביטחון טענו כי הממשלה מפרה את החוק המחייב להקפיא את כספי הטרור שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים, ודרשו הסברים באיזו סמכות ההלוואה בסך חצי מיליארד שקל הועברה לרשות הפלסטינית.

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) אמר בדיון כי "הועברו לרשות הפלסטינית חצי מיליארד שקל בתרגיל פיננסי מכוער, והכל במסמך שהעביר האוצר. זו גניבה לאור היום. לו אזרח ישראלי היה עושה זאת הוא היה מושלך לכלא".

דיכטר, לשעבר ראש השב"כ, עשה חשבון כי המחבל מרוואן ברגותי קיבל 67 מאסרי עולם וכי המשכורות שקיבל עד היום מהרשות הפלסטינית הסתכמו בלמעלה ממיליון שקל: "שר הביטחון נותן חצי מיליארד שקל כדי לכסות את הבור התקציבי שהרשות נקלעה אליו. העבירו 500 מיליון שקל מהכספים שהוקפאו וקוזזו בתרגיל עלוב".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ציין אחרי הדיון: "התשובות שניתנו מזעזעות. האוצר מסר שכספי המשכורות למחבלים שקוזזו על פי חוק לרשות הפלסטינית שמורים בקרן מיוחדת ברשות המיסים. 500 מיליון שקל ששולמו לרשות 'אקסטרה' בהחלטת שר הביטחון בני גנץ באו ישירות מכיסכם. אתם משלמים משכורות למחבלים. תודה לממשלת השינוי".

מי שהתייצב להגן על החלטת שר הביטחון היה יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), שטען: "שילמנו לחמאס ולמרים שבאויבנו בגלל אינטרסים של מדינת ישראל. למדינת ישראל במסגרת החוק יש לגיטימציה לעשות הכל כדי לשמור על ביטחונה והאינטרסים של אזרחי ישראל".

תגיות:הרשות הפלסטיניתבני גנץאבי דיכטרשמחה רוטמןמשכורות מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה