סגולות

סגולות והשפעות נפלאות לחג השבועות

למה נשארים ערים בליל שבועות? מבחר סגולות והנהגות טובות לנהוג בהן במהלך חג השבועות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כתב מורנו הרב חיים ויטאל, תלמידו של האר"י ז"ל, בכתביו: "ודע כי כל מי שלא ישן בלילה הזה (ליל שבועות) כאפילו רגע אחד ויהיה עוסק בתורה כל הלילה (כדוגמת סדר הלימוד בבתי הכנסיות), מובטח לו:

1. שישלים שנתו.

2. ולא יארע לו שום נזק בשנה ההיא, ועוד שהוראת חיי האדם בשנה ההיא תלויה בעניין זה.

3. וזוכה לבנים ובני בנים תלמידי חכמים.

4. ועושה תיקון לשכינה.

5. ומתקן פגם הראות.

6. ויהיה לו לסימן טוב שלא ישן מזלו לכל השנה, ולכן יזדרז האדם בכל יכולתו.

והטעם להישאר ערים בלילה הזה, משום שהקב"ה הוצרך להעיר את בני ישראל למתן תורה בזמן קבלתה, ולכן אנו מתקנים עניין זה בערנותנו בלילה הזה. ועוד כתב הבן איש חי, שהלימוד המתוקן לזה הלילה עושה פרי גדול בעולמות העליונים, שכתוב בזוהר הקדוש פרשת אמור: אמר ר' שמעון בר יוחאי, כל העוסקים בתורה בזה הלילה כולם יהיו רשומים וכתובים בספר הזיכרונות (אשרי ששמו רשום בספר קדוש זה). והקב"ה מברכם בכמה ברכות ועטרות בעולם העליון. וכתב רבנו יוסף חיים (הבן איש חי), מי ישמע דברים עצומים ומופלאים אלו ויפסידם, שהרי אלו הבטחות על נצחיות נשמתנו לעתיד לבוא, ולהצלחה וחיי השנה הבאה, אשרי הזוכה.

  • וכתב המקובל הרב יצחק בצרי שליט"א בספרו "ויזרע יצחק", שתיקון ליל שבועות הוא סגולה שלא יינזק כלל בעסקיו במשך כל השנה. ויזהר להיות נעור בליל שבועות וללמוד כל הלילה, ואם יוכל - יטבול במקווה מעט לפני עמוד השחר, ובזה מובטח לו שלא יינזק כל השנה.
  •  עוד כתב הבן איש חי: יום שבועות, לימוד התהילים בו יעלה לרצון יותר מאשר זמנים אחרים, והוא צורך גדול, שבו נפטר דוד המלך. לכן מייעץ לקרוא את הספר כולו, ואשרי הזוכה לכך, לענג את היום-טוב של התורה הקדושה בקריאת מזמורי תהילים. וכתב על כך רב האי גאון, שכל ההשפעות הנמצאות, הכל כלול בספר קדוש זה, וכל מזמור משפיע על האדם השפעה אחרת.
  • כתב מרן החיד"א: ישתדל לחדש חידוש בתורה בחג השבועות (כגון בתנ"ך, או בגמרא, או רעיון מוסרי), או שישמע וילמד בחג השבועות דבר חידוש שלא ידעו מקודם, והוא סימן טוב לכל השנה.
  • עוד כתב רבנו הבן איש חי: תפילת שחרית ומוסף של חג השבועות יתפלל בהתלהבות ובזריזות (מומלץ להביט על התיבות והניקוד ולבטא בחיתוך שפתיים בלחש את תיבת התפילה), כי הגמר וסיום הפרי של תיקון ספירת העומר ולימוד ליל השבועות הוא בתפילת מוסף, לכן ישתדל להזדרז בתפילה זו, שהכל הולך החיתום.

ויהי רצון שנזכה כולנו לקבלת התורה והשפעה לכל בני ביתנו וכלל ישראל.

בברכת שבת שלום וחג שמח.

תגיות:סגולותשבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה