חדשות בארץ

מפחיד: אכל דג רעיל וכמעט איבד את חייו

משה כהן טייל על חוף הים בחיפה ושלה דג. לאחר שטעם ממנו התברר כי מדובר בדג רעיל, המסוגל לגרום לחנק ומוות תוך שעות ספורות

  • ז' סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תושב חיפה בן 68 כמעט שילם בחייו לאחר שאכל דג רעיל: משה כהן בן ה-68 ראה על חוף הים בחיפה דג. הוא טיגן אותו וטעם ממנו. לאחר שאכל חתיכה אחת החל להרגיש סחרחורת ותחושות חנק. הוא לא קישר בין התחושה הרעה לבין אכילת הדג, אך ביקש מאשתו שתזעיק אמבולנס.

על פי הדיווח בערוץ 7, משה הובהל לבית החולים כרמל, ותיאר שהוא סובל מבחילות ומסחרחורות. הוא לא קישר בין התחושות לבין הדג שאכל, ולכן לא דיווח עליו. ליהי עינב, אחות חדר המיון, זיהתה כי מצבו של החולה מידרדר. הוא החוויר, הסיטורציה בדמו ירדה, ונראה היה שהוא עומד להתעלף.

האחות הזעיקה את רופאי בית החולים שהחלו לתחקר את משה, עד שסיפר להם על דג שאכל בצהריים. הם ביקשו ממנו תמונה של הדג, והוא הראה להם את התמונה שצילם בחוף הים. ד"ר מוחמד גנאיים, אחראי חדר המיון, זיהה מיד כי מדובר בדג אבו-נפחא, דג רעיל ביותר, שבשרו מכיל רעל הגורם לשיתוק שרירים ומסוגל לשתק את שרירי הנשימה עד למצב של חנק ומוות.

מצבו של משה המשיך להידרדר, והוא הועבר בדחיפות לחדר ההלם. שם עמלו הרופאים לייצב את מצבו, והכינו אותו למעבר למחלקת טיפול נמרץ. כאשר הגיע המטופל למחלקת טיפול נמרץ הוא היה מונשם, והרעל כבר החל לשתק חלקים מסוימים בגופו.

במשך ארבעה ימים טופל משה במחלקת טיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. לאחריהם התעורר והחל להגיב לטיפול. בהמשך נגמל ממכונת ההנשמה, והועבר ליחידה לטיפול מוגבר במחלקה הפנימית א'1.

יפעת אלון מנהלת הסיעוד במלר"ד כרמל, בירכה על הצלת חייו של משה: "הזיהוי של האחות ליהי כי המטופל שלה מדרדר במהירות, התגובה המהירה של ד"ר הלון לקריאתה של ליהי וההתעקשות של ד"ר גנאים שהביאה לגילוי של סוג הדג הם אלה שהצילו את חייו של כהן", אמרה.

"אני מודה לצוות הנהדר של כרמל שהצילו לי את החיים", אמר משה בהכרת טובה עצומה. "יש כאן צוות מסור בצורה בלתי רגילה, צוות של מקצוענים עם נשמה ונתינה מיוחדת. אני כבר מחכה לחזר לשגרה לחזור למשפחה ולנכדים המתוקים שלי. מה שבטוח, אני אמשיך ללכת על שפת הים אבל אני כבר לא אגע יותר בדגים שאני לא מכיר, זאת ממש סכנת חיים".

דג אבו נפחא מכיל רעלן קטלני, הגורם לשיתוק השרירים, כולל שרירי הנשימה. הרעלן נמצא בעורו של הדג ובחלק מאיבריו הפנימיים, וגורם לאוכל אותו לחנק ולמוות תוך שעות ספורות.

תגיות:דגונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה