חדשות בעולם

ראש העיר חרקוב הגיע לבית הכנסת והתפעל: "הצלתם חיי אדם גם בתוך התופת"

איגור טרחוב, ראש עיריית חרקוב, הגיע לקבל את פניו של רב העיר ושליח חב"ד, הרב משה מוסקוביץ', והודה לו על עזרתו הרבה לכל תושבי העיר

  • ג' סיון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ראש העיר חרקוב, איגור טרחוב, הגיע אתמול (רביעי) לראשונה בחייו לביקור בבית הכנסת הגדול בעיר. מדובר בבית כנסת גדול במיוחד – הגדול ביותר באוקראינה, והשני בגודלו באירופה כולה. ראש העיר הגיע על מנת לקבל את פניו של רב העיר חרקוב ושליח חב"ד, הרב משה מוסקוביץ', ששב בשבוע שעבר בחזרה למדינה. ראש העיר הודה לרב מוסקוביץ' באופן אישי על העזרה הרבה שהגיש בחודשי המלחמה לתושבי העיר בכלל, ולתושביה היהודים בפרט.

ראש העיר פגש בבית הכנסת את עשרות הפליטים היהודים שמצאו מקום מקלט במרתף בית הכנסת מאז פרצה המלחמה. הוא שוחח עובדי ומתנדבי בית הכנסת, שפעלו במסירות נפש ובתנאים קשים מנשוא למען הצלת חיי התושבים. טרחוב ציין לשבח את הקהילה היהודית, שגם כאשר חרקוב הופגזה ללא הפסקה, המשיכה לסייע להצלת חיי אדם.

טרחוב הביע את התפעלותו מהפעילות ההומניטרית הענפה של הקהילה, הכוללת שליחת חבילות סיוע ליהודי העיר בכל שלשת חודשי המלחמה. הוא ראה את ערכות המזון שהוכנו לבני הקהילה לקראת סעודות החג, והתפעל במיוחד. יצוין כי בסיוע "הפדרציה היהודית באוקראינה" הוכנו עשרות אלפי ערכות זהות, ונשלחו לכל הקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה.

 

תגיות:בית הכנסתאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה