חדשות בארץ

הלילה: צה"ל הרס את בית המחבל שרצח 5 בני אדם בפיגוע בבני ברק

3 חודשים לאחר הפיגוע, הרסו כוחות הביטחון את ביתו של המחבל שרצח 5 בני אדם בפיגוע הירי בבני ברק

  • ג' סיון התשפ"ב
הריסת בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)הריסת בית המחבל (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הרס במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) את ביתו של המחבל דיא חמארשה, שרצח 5 בני אדם בפיגוע המחריד בבני ברק.

בהתאם לפסיקת בג"ץ שקיבל חלקית את עתירת משפחת המחבל, הקומה התחתונה לא נהרסה, לאחר שקבע כי למחבל "זיקת מגורים מוחלשת" לקומה זו.

בני משפחות ההרוגים בפיגוע הרצחני ביקשו מבג"ץ שיורה לדחות את העתירה שהגישה משפחתו של המחבל. בני משפחת שלום שיגרו מכתב כאוב לשופטים, בו התחננו: "אנחנו דורשים ממכם אל תימנעו את ההרתעה. אל תפגעו בזכר יקירינו. מנעו את הפיגוע הבא. אשרו להרוס את בית המחבל כדי שהמחבל הבא יחשוב פעמיים ושלוש וימנע מלבצע את הפיגוע הבא, נכון זה לא מרתיע את כל המחבלים אולם את חלקם בוודאות כן ובזכות כך ניצלים חיי אדם. אנחנו קוראים לכם: הצילו חיי אדם".

בדיון בבג"ץ השתתפו בני משפחתו של הנרצח הרב אבישי יחזקאל הי"ד. יפית, האחות השכולה, הגיבה לטענה כי הריסת הבית תפגע בדוד המשפחה. היא זעקה מדם ליבה לעבר השופטים: "מה עם הפגיעה בדודים שלי? בהורים שלי? במאות ואלפי ילדים בבני ברק? בתלמידי הרב, שבוכים כעת על רבם האהוב שנפטר?"

במהלך מבצע הריסת הבית, התפתחו הפרות סדר אלימות, במסגרתן מאות מפרי סדר יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירו לעבר חמושים שפתחו באש לעברם.

מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות וכי אין נפגעים לכוחותינו. במסגרת הפעילות עצרו הכוחות את אביו של המחבל, שהועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון.

הפיגוע בבני ברק התרחש לפני 3 חודשים בשכונת פרדס כץ בעיר. תחילה הגיע המחבל דיא חמארשה, תושב הכפר יעבד שבשומרון לרחוב ביאליק, ופתח באש. שני אזרחי אוקראינה שישבו בפתח מכולת נהרגו. בהמשך ירה לעבר רכבו של הרב יעקב ישראל שלום, וירה בו למוות.

לאחר מכן המשיך המחבל לרחוב הרצל ורצח את הרב אבישי יחזקאל הי"ד, בעת שהגן בגופו על בנו הפעוט. כאשר המשיך המחבל לרחוב ז'בוטינסקי, הגיעו שני שוטרים רכובים על אופנוע, והתפתח ביניהם קרב יריות. אחד השוטרים, רס"מ אמיר ח'ורי, נפצע אנושות מאש המחבל ומת מפצעיו מאוחר יותר.

תגיות:בני ברקפיגועמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה