חדשות בארץ

מהומה במליאה: טיבי סילק את חברי הכנסת מהימין

ח"כ אחמד טיבי, שניהל את הישיבה, הוציא את חברי הכנסת מהימין, ואף הוריד מהדוכן את ח"כ אורית סטרוק לאחר שהאשימה את חברי הכנסת הערבים בתמיכה בטרור

טיבי, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)טיבי, הערב (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בתום דיון סוער במיוחד רווי השמצות וגידופים, אישרה הערב (רביעי) מליאת הכנסת בקריאה טרומית את חוק האחים השכולים, המבקש לתת הכרה בסיסית ולהסדיר את מעמדם מול הרשויות.

הדיון כלל החלטה חריגה של סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), להוריד מדוכן המליאה את ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית), לאחר שהאשימה את חברי הכנסת הערבים בתמיכה בטרור.

בחוק תמכו 72 חברי כנסת, כולל חברי סיעת הליכוד והציונות הדתית שהחריגו את ההצבעה על החוק מההחלטה שלהם להתנגד לכל חוק של הקואליציה. להצעה שיזמה ח"כ מיכל שיר (תקווה חדשה) לא היו מתנגדים.

סערה נרשמה במליאה כאשר סטרוק עלתה לדבר ופנתה ליוזמת ההצעה: "את רוצה לקדם חוק שיקדם אחים שכולים, בגלל החברים שלך לקואליציה כמה עוד אחים שכולים יהיו?". סטרוק האשימה את חברי הכנסת הערבים בתמיכה בטרור וברצח. טיבי, שניהל את הדיון, עצר את דבריה והורה לסדרנים להורידה מהדוכן ולהוציאה מהמליאה. החלטתו עוררה זעם בקרב חברי הכנסת מימין. "אתה היועץ של ערפאת", "דם יהודים עליך", זעקו חברי הכנסת איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. טיבי סילק גם אותם מהמליאה, לא לפני שהטיח לעברה של סטרוק: "את נמצאת במפלגה היחידה שיש בה מורשע בתמיכה בטרור".

ח"כ יואב גלנט (ליכוד) תקף את הקואליציה על שנתנה לטיבי לנהל את הדיון הרגיש: "בושה לכנסת ישראל ולקואליציה השולטת בה. את הדיון על חוק ההכרה באחים שכולים מנהל בברוטליות ובציניות אחמד טיבי. אטימות, עיוורון וחוסר שיקול דעת".

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) זעק אף הוא כי "יועצו של רב המחבלים, הארכי רוצח, יושב בכיסא שהעניקו לו חברי הקואליציה הישראלית-פלסטינית ומנהל את הדיון על זכויות משפחות שכולות. אותן משפחות שלרוצחי יקיריהן הוא מעניק כבוד מלכים. הבריונות כלפי אורית סטרוק וניצול התפקיד לרעה רק מוסיפים לחרפה".

כאמור, בתום הדיון הסוער והיצרי אישרה המליאה בקריאה טרומית את הצעת החוק, שמטרתה להכיר באחים שכולים ולהסדיר את מעמדם כך שיהיו זכאים לקבלת הודעה רשמית על קרות האסון ויקבלו את כל המידע אודות הזכויות המגיעות להם.

"לאחר מאבק ארוך של שנים, הצלחנו", סיכמה ח"כ שיר. "עד היום המושג אח שכול לא היה קיים במדינת ישראל. האחים השכולים שעברו דרך חתחתים היו למעשה צריכים לקושש מידע מהמדינה ומוסדותיה ולעיתים קרובות נאלצו לשמוע על האסון דרך גורם שלישי. בזכות הצעת החוק הזו המדינה תכיר לראשונה באחים השכולים, תתחיל לראות וליידע אותם על האסון והזכויות להם הם זכאים".

תגיות:אחמד טיבימליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה