חדשות בארץ

עכשיו גם בקואליציה מודים: חברי הכנסת הערבים סוחטים אותנו

ח"כ ניר אורבך: "אסור להתקפל בפני הסחטנות". הוא אמר את הדברים על רקע החשש מאי תמיכת חברי הכנסת הערבים בהצעת חוק תקנות לשעת חירום ביו"ש

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כמעט מיומה הראשון של קואליציית בנט-לפיד, האשימה האופוזיציה את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ואת שר האוצר אביגדור ליברמן בכניעה לחברי סיעת רע"ם ו'בקניית' הישארותם ותמיכתם בקואליציה במיליונים רבים של שקלים. היום (רביעי) הודה חבר בכיר בקואליציה כי אכן חברי הכנסת הערבים ''סוחטים" את הקואליציה בתמורה להישרדותה.

יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, כתב כך: "אסור לממשלת ישראל להתקפל בפני הסחטנות הבלתי נגמרת של חלק מחברי הכנסת הערבים. לא חברת הכנסת זועבי ולא אף אחד. חוק תקנות יהודה ושומרון חייב לעבור. זכותנו לפעול בהתיישבות לא מוצבת בסימן שאלה וכך זה יימשך".

דבריו של אורבך באים על רקע חשש גובר בקואליציה מהיעדר רוב פרלמנטרי, שיאפשר את העברת חוק תקנות יו"ש. נכון לעכשיו, חברי סיעת רע"ם וח"כ ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ מתנגדים לאישור התקנות. שלשום נאלץ שר המשפטים גדעון סער למשוך את הצעת החוק ולדחות את ההצבעה עליה לשבוע הבא.

סער זעם על התנהגותם של חלק מחברי הקואליציה והבהיר כי ההצבעה בשבוע הבא על אישור התקנות תקבע אם הקואליציה "רוצה להתקיים או לא. חבר קואליציה שלא יצביע בעד החוק הזה אומר בעצם 'אינני רוצה בקיום הממשלה הזאת'".

הבוקר התקיימה ישיבה מתוחה שכינס ראש הממשלה בהשתתפות ראשי הקואליציה, בניסיון להביא לפתרון המשבר.

יצוין כי מדובר בהוראת שעה שמוארכת כל חמש שנים, ומטרתה לאפשר בין השאר העמדה לדין של אזרחים ישראלים על עבירות פליליות שמבוצעות ביהודה ושומרון בישראל

אם התקנות הללו לא יוארכו, המשטרה לא תהיה מוסמכת לחקור ביהודה ושומרון על מעשים שבוצעו בישראל, ולא תוכל לעצור ישראלי שביצע עבירה פלילית בישראל וחמק לתחומי יהודה ושומרון. התקנות מאפשרות גם תשלום קצבאות על פי חוק הביטוח הלאומי לתושבי יהודה ושומרון.

החוק עצמו פוקע בסוף החודש, ואם לא יעבור תהיה לכך, כאמור, משמעות רחבה שתשפיע על נושאים רבים ביהודה ושמרון, שכולל אף שחרור מחבלים שנכלאו בבתי הכלא השונים.

תגיות:נפתלי בנטרע"מניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה