חדשות בארץ

תם עידן: יעקב ליצמן התפטר מהכנסת

ליצמן הגיש את מכתב ההתפטרות לקראת הדיון המשפטי בעניינו. במקומו יחזור לכנסת נציג חסידות ויז'ניץ', יעקב טסלר

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הנסיבות אולי פחות משמחות, אבל בכל זאת תם עידן היום (רביעי) בכנסת, בפוליטיקה הישראלית בכלל והפנים-חרדית בפרט, במפלגת יהדות התורה ובחסידות גור: אחרי 23 שנות קריירה, חלקן סוערות, ח"כ יעקב ליצמן הגיש מכתב התפטרות ליו"ר הכנסת מיקי לוי.

ליצמן התפטר מהכנסת כדי לתת תוקף מול בית המשפט לעסקת הטיעון שהתגבשה בעניינו וכדי לייתר את הדיון בשאלת הקלון בעניינו. בשבוע הבא צפוי להתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון על הסדר הטיעון שחתם ליצמן עם הפרקליטות.

במקומו של ליצמן יחזור לכנסת נציג חסידות ויז'ניץ, יעקב טסלר. עם הגשת מכתב ההתפטרות, ליצמן חתם למעשה קריירה פוליטית שנמשכה קרוב ל-23 שנה, בהן שימש כנציג חסידות גור בכנסת. ליצמן לא יתמודד בבחירות הקרובות, ונציג חדש מטעם החסידות יוביל את הסיעה. עם זאת, ליצמן ימשיך לעמוד בראשות אגודת ישראל.

יעקב ליצמן היה האיש החזק בחסידות גור ובאגודת ישראל במשך שנים. לראשונה נבחר לכנסת בשנת 1999, ומאז כיהן ברציפות במגוון תפקידים: יו"ר ועדת הכספים, סגן שר ושר הבריאות ושר השיכון בקדנציה האחרונה. פעמיים אף התפטר מהממשלה, בפעם הראשונה במחאה על עבודות של הרכבת שבוצעו בשבת ובפעם השנייה במחאה על הסגר שהוטל על הערים החרדיות במהלך הקורונה.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אירח אמש את ליצמן במה שהיה האירוע האחרון בו נטל חלק כחבר כנסת מכהן – חנוכת ספרייה חדשה לציבור החסידי בירושלים. "ליצמן היה נציג ציבור מצוין לשולחיו ודאג לירושלים בכל המשרות בהם כיהן בהצלחה. אני מאחל לו הצלחה גדולה בהמשך הדרך", כתב ליאון אחרי האירוע.

תגיות:הכנסתיעקב ליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה