חדשות בארץ

מתח בקואליציה: חוק הדגל יעלה היום להצבעה במליאת הכנסת. מפלגות השמאל זועמות

חברי הכנסת של סיעות השמאל זועמות על הצעת החוק שתעלה היום להצבעה במליטה, וטוענים: "חוק מיותר ועלול לערער את הקואליציה"

  • ב' סיון התשפ"ב
(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

הצעת חוק שמבקשת לאסור הנפת דגל אש"ף במוסדות המדינה תעלה היום (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת. בקואליציה הוחלט לאפשר חופש הצבעה על החוק במליאה בקריאה הטרומית.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "על פי המוצע בתיקון חקיקה זה, התקהלות אסורה היא גם כזו שבמהלכה מוצגים דגלים של מדינות אויב או של דגלי הרשות הפלשתינית בפומבי בגופים המתוקצבים או הנתמכים על ידי המדינה".

לקראת ההצבעה, כתב יוזם החוק, ח"כ אלי כהן: "‏דגל פלסטין - לא בבית ספרנו. היום עולה החוק שלי שיאסור על הנפת דגלי אויב במוסדות הממומנים על ידי המדינה. מי שרואה את עצמו כפלסטיני, יקבל מאיתנו את כל הסיוע הנדרש לעבור לעזה במסלול חד כיווני".

חברי הכנסת של סיעות השמאל מתנגדים נחרצות. ח"כ אפרת רייטן (העבודה) כתבה: "להעלים את דגל הרש״פ מהאוניברסיטאות לא יעלים את 2.5 מיליון הפלסטינאים שחיים בגדה ואת הסכנה שבמדינה דו-לאומית. אני מבינה את הטריגרים שבהנפת הדגל – אני לא מבינה למה להתעסק בספין של הליכוד. ממשלת השינוי היא ממשלה של הסכמות רחבות – ההתעסקות בחוק הדגל מיותרת ועלולה לערער את הקואליציה".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", כתב: "הדגל הפלסטיני מסמל אך ורק דבר אחד. הוא מסמל אידיאולוגיה ששואפת למחיקה מוחלטת של הישוב היהודי מארץ ישראל, גם על ידי רצח דה-פקטו של יהודים. עובדה. בשם הדגל הזה מתעקשת הרשות הפלסטינית גם היום וללא פשרות, לשלם משכורות חודשיות למחבלים ולבני משפחותיהם בעלות של מאות אלפי שקלים בשנה. למעשה תשלומי המשכורות למחבלים ולמשפחותיהם הם מדיניות שמעוגנת בחוקת הרשות הפלסטינית ממש.

עוד הוסיף פלג: "אין חוק הגיוני ומתבקש יותר מזה שמבקש לאסור הנפת דגלי האויב הפלסטיני במוסדות שבמימון המדינה. למעשה החוק עדין מדי ויש למנוע את הנפתו בכל שטחי מדינת ישראל. אבל זו כבר חקיקה שוודאי לא תעבור, לפחות עד שתחוקק לפני לכן פסקת התגברות".

ברשת ב' דיווחו הבוקר כי אנשיו של ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד העבירו מסרים מרגיעים למפלגות מרצ, העבודה ורע"מ, שלאחר אישור החוק בקריאה טרומית הוא לא יתקדם לקריאות הבאות ולמעשה יוקפא. לדברי אנשיו של לפיד, גם אם הצעת החוק תאושר בטרומית, היא תישאר בוועדת הכנסת או לחילופין תועבר לוועדת החוקה שבשליטת ח"כ גלעד קריב ולא תתקדם בהליך החקיקה.

תגיות:ממשלהקואליציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה