חדשות כלכלה

זינוק נוסף במחירי הדלק: ליטר בנזין 95 יתייקר ב-66 אגורות

מחיר הדלק יגיע ל-7.72 שקלים וישלים עלייה של כמעט 25% מאז תחילת השנה. המחיר הנוכחי מתקרב לשיא כל הזמנים, והפחתת מס הבלו שעליה הודיע ליברמן צפויה להסתיים בתחילת יולי

  • א' סיון התשפ"ב
(קרדיט תמונה: שאטרסטוק)(קרדיט תמונה: שאטרסטוק)
אא

נסיעה יקרה: בלילה שבין שלישי לרביעי מחיר ליטר בנזין 95 יתייקר ב-66 אגורות ויגיע ל-7.72 שקלים לליטר בנזין בשירות עצמי - זינוק של 9.35%. המחיר בשירות מלא יזנק גם הוא ביותר מ-9% ויעמוד על 7.93 שקלים. כך הודיע משרד האנרגיה.

לפני שנה בדיוק עמד מחיר ליטר בנזין 95 על 6.06 שקלים לליטר, ולפני שנתיים בדיוק עמד מחיר ליטר בנזין 95 על 4.79 שקלים לליטר בשירות עצמי - 38% פחות מהמצב כיום. העלייה המסתמנת מקרבת אותנו לשיא כל הזמנים שנרשם בספטמבר 2012, אז עלה ליטר בנזין 8.25 שקלים.

למעשה, ההתייקרות הנוכחית תשלים עלייה של שקל ו-35 אגורות במחיר הדלק מתחילת שנת 2022, אז עמד מחיר הדלק על 6.37 שקלים. בשלושת החודשים הראשונים של 2022 עלה המחיר בשיעור גבוה יותר מבכל שנת 2021.

במשרד האוצר מבינים שחייבים 'לעשות מעשה' כדי לעצור את עליית מחירי הדלק. אמש (שני) פורסם בערוץ 12 כי בימים האחרונים מתנהלים דיונים בין שר האוצר אביגדור ליברמן ובכירי משרדו לבין שרת האנרגיה קארין אלהרר, במטרה לשנות את נוסחת החישוב של מחירי הדלק, ובכך לנסות לצמצם את עליית המחירים.

נוסחת החישוב של מחיר הדלק כיום נקבעת בסוף כל חודש ומסתמכת על חמשת ימי המסחר האחרונים בנפט. עם סיום ימי המסחר מודיעים לציבור מה יהיה מחיר הדלק לחודש הבא אחריו. כעת, שר האוצר ליברמן מבקש לשנות את הנוסחה כך שמחיר הדלק ייקבע אחת ל-3 חודשים, כלומר - פעם ברבעון.

תגיות:דלקעליות מחירים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה