חדשות בארץ

"ללמוד את הלקח": אירועי יום האחדות לזכר שלושת הנערים נפתחו בכנסת

יו"ר הכנסת מיקי לוי: השנאה מעוורת והיא יכולה לשרוף את הבית השלישי שבנינו כאן. משפחות שער, יפרח ופרנקל: זו אחריות של כל אחד מאיתנו לעשות את ההשתדלות כדי לייצר חברה טובה יותר

לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הכנסת היא כבר מזמן לא מקום של אחדות, אבל הבוקר (שלישי) נפתחו במשכן אירועי יום האחדות בישראל, לזכרם של שלושת הנערים גיל-עד שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח הי"ד, שנחטפו ונרצחו בשנת 2014.

יום האחדות השמיני, שעמד השנה בסימן 'מילים יוצרות מציאות', נולד כיוזמה חברתית א-פוליטית מטעם משפחות יפרח, שער ופרנקל וראש עיריית ירושלים לשעבר ח"כ ניר ברקת.

במסגרת אירוע פתיחת יום האחדות בכנסת התקיימו מפגשים ושיחות בנושא אחדות, בהם תרבות השיח בישראל, תפקידה של התקשורת, וחיים משותפים של יהודים וערביםלצד שלוש משפחות וחברי כנסת, השתתפו חניכי מכינות קדם צבאיות ותלמידי תיכון מכל הארץ.

יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר: "אנחנו חייבים ללמוד את הלקח ולהפנים שהסכנה האמיתית אינו האויב מבחוץ. רק אם נהיה מאוחדים בתוכנו, נמשיך להיות ריבוניים לגורלנו. זה בידינו. רק אם נלמד לדבר אחד עם השני, נוכל להגיע להסכמות ולהתפתח כחברה. רק אם נדבר אחד עם השני, נכיר ונפסיק לשנוא". לוי הוסיף כי "השנאה מעוורת והיא יכולה לשרוף את הבית השלישי שבנינו כאן. אני מבקש מכם בכל ליבי, להקשיב לדעות האחרות שתשמעו. לפתוח את הלב ולחשוב עליהם. לשמוע ולא רק להשמיע".

בפאנל בנושא תרבות הדיון בכנסת, הודתה יו"ר הוועדה לביטחון פנים, ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), כי "הכנסת הזאת התדרדרה מאוד ברמת השיח. לא נעים להיות במליאת הכנסת. אני משתדלת כמה שפחות להגיע לשם. אני מתנצלת, אנחנו לא טובים".

משפחות שער, יפרח ופרנקל מסרו: "אנחנו שמחים לפתוח את יום האחדות באירוע מיוחד במקום שמייצג את החברה הישראלית על כל גווניה - כנסת ישראל. יום האחדות השנה מתקיים תחת הכותרת 'מילים יוצרות מציאות', ואנו מקווים כי מעגלי השיח המשותף שיתקיימו היום ייצרו מציאות מאוחדת וישראלית יותר במדינת ישראל. זו אחריות של כל אחד מאיתנו, בכל תפקיד בו הוא נמצא, לעשות את ההשתדלות שלו כדי לייצר חברה טובה יותר".

אופיר שער, אביו של גיל-עד הי"ד, הוסיף: "אנחנו בחיים בעולם בו 'הצורך להגן על דעתי' הוא יציאה למלחמת חורמה, עולם שבו הערמומיות נדרשת לצורך הישרדות. כל אחד נדרש להגן על הטריטוריה שלו. אנחנו מבקשים ליצור הכלה ואפשור של דעות שונות, עולם שמכבד מים שקטים שחודרים עמוק, פשטות ואותנטיות. מגוון הוא מבורך, ושונות מקדמת אותנו. חרף חילוקי הדעות עלינו לדעת לעמוד כאיש אחד בלב אחד".

תגיות:שלושת הנעריםהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה