חדשות בארץ

בנט: "איראן ממשיכה להפיץ שקרים. הנה ההוכחה"

ראש הממשלה נפתלי בנט הציג את החומרים שהמוסד הצליח להוציא מארכיון הגרעין של איראן ב-2018: "איראן משקרת, וההוכחה בידי"

  • א' סיון התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב היום (שלישי) בחריפות לדו"ח סבא"א, וטען כי על העולם לוודא שאיראן תיענש בחומרה.

"הפצת שקרים? נו באמת. אני מחזיק בידיי הוכחה לשקרים שלך" אמר בנט. "לאחר שאיראן גנבה מסמכים מסווגים מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, איראן השתמשה במידע הזה כדי להבין מה הסוכנות קיוותה למצוא, ואז בדתה סיפור כיסוי והסתירה ראיות כדי להתחמק מהחקירה הגרעינית.

"כיצד אנחנו יודעים זאת? כיוון ששמנו ידינו על תוכנית ההונאה של איראן לפני מספר שנים, והיא נמצאת כאן בידיי", המשיך בנט והציג את החומרים שהמוסד הישראלי השיג ב-2018 מארכיון הגרעין של איראן: "הנה היא, בשפה הפרסית: מאות עמודים שעליהם החותמת של משרד המודיעין האיראני".

"במסמכים האלה יש אפילו הערות שנכתבו בכתב יד על ידי בכירים איראניים, כמו ההערה הזאת, שכתב מי שהיה אז שר ההגנה האיראני פחריזאדה, שכותב: 'במוקדם או במאוחר, הם ישאלו אותנו, ואנחנו צריכים שיהיה לנו סיפור כיסוי מקיף עבורם'", ציטט בנט ותקף: "הוא מדבר על סיפור כיסוי, והנה אותו סיפור כיסוי. איראן שיקרה לעולם, איראן משקרת לעולם שוב, ממש עכשיו. העולם מוכרח לוודא שאיראן לא תצא מזה ללא עונש".

אתמול פורסם דו"ח סבא"א שקבע כי איראן מחזיקה כיום ב-3,809 ק"ג של אורניום מועשר בדרגות שונות, לעומת 3,197 ק"ג בפברואר. מדובר בכמות הגבוהה פי 19 ממה שהותר לה בהסכם הגרעין שנחתם מול המעצמות ב-2015.

עוד בדו"ח: 43.1 ק"ג מהאורניום מועשר לרמה של 60% ומעלה, כשבשלושת החודשים האחרונים המאגר של טהרן גדל ב-9.9 קילוגרמים נוספים.

המשמעות העולה מן הדו"ח היא שאיראן מחזיקה במספיק אורניום שאם הוא יעבור העשרה נוספת – לרמה של 90% – הוא יספיק לפיתוח פצצה גרעינית אחת.

תגיות:איראןנפתלי בנטארכיון הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה