חדשות בארץ

סער מחריף את הטון: "בשבוע הבא יהיה המבחן אם הקואליציה תמשיך להתקיים"

שר המשפטים גדעון סער מזהיר כי החוק להארכת תקנות החירום ביו"ש חייב לעבור בכנסת בשבוע הבא

  • א' סיון התשפ"ב
(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)(צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
אא

בשבוע הבא תדון הכנסת בחוק הארכת תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון, זאת לאחר ששר המשפטים גדעון סער נאלץ לדחות את ההצבעה על החוק, בשל העדר רוב.

הבוקר (שלישי) הזהיר סער בראיון לכאן ב' כי "ההצבעה בשבוע הבא תקבע האם הקואליציה רוצה להתקיים או לא". בדבריו שכוונו הן אל האופוזיציה והן למפלגת רע"מ חברת הקואליציה, אמר כי "המשחק של האופוזיציה הוא לא רק חסר תקדים אלא גם מסוכן. יחד עם זאת, לממשלה יש אחריות להעביר הסדרים משפטיים בסיסיים כמו החוק הזה. הבהרתי את זה לראשי המפלגות. חבר קואליציה שיתנגד בעצם אומר 'אינני רוצה בקיום הממשלה'.

"זאת לא הייתה הדחייה הראשונה, אבל כדאי מאד שיבינו במה מדובר. החוק הזה קיים כבר 55 שנה, ותמיד הוארך על ידי הכנסת. מעולם לא היה מצב שהוא לא עבר", לשון סער. "אי העברת החוק זה חוסר אחריות לאומית. זה יצירת תוהו ובוהו משפטי ביהודה ושומרון ופגיעה חמורה בזיקה בין שטחי יהודה ושומרון וישראל. זה גם פגיעה בחצי מיליון האזרחים שגרים ביהודה ושומרון".

סער הוסיף לתקוף את האופוזיציה: "המשחק של האופוזיציה הוא לא רק חסר תקדים אלא גם מאד מסוכן. אני הייתי עם הליכוד באופוזיציה, ומעולם לא עלה על דעתנו לא לתמוך בחוקים לאומיים או הסדרים משפטיים חיוניים כמו ההסדר הזה. יחד עם זאת, לממשלה יש אחריות להעביר הסדרים משפטיים בסיסיים כמו החוק הזה. הבהרתי את זה לראשי המפלגות.

פנייתו למפלגת רע"מ ולמפלגות השמאל, הזהיר שר המשפטים: "אנחנו חייבים להעביר את החוק הזה, חבר קואליציה שיתנגד בעצם אומר 'אינני רוצה בקיום הממשלה הזאת והקואליציה הזאת'. זהו ללא ספק גם אקט פוליטי, ולא רק קשור לחוק הזה. החוק יעלה להצבעה עוד 6 ימים, ונראה מה יקרה. ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ביקשו עוד שבוע על מנת למצות את המאמצים להשגת הרוב.

"המציאות שקיימת בכנסת בחודש האחרון איננה מציאות פשוטה או שגרתית", סיים שר המשפטים את דבריו. "שבוע הבא יהיה מבחן – האם הקואליציה רוצה להתקיים או לא, וההצבעה הזו תראה את זה".

תגיות:קואליציהסער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה