לאישה

איך ניצחה אסתר כליפא את נהג המונית תומך הטרור שהפחיד אותה בפריז?

בשיא גל הטרור הנוכחי, כשמסביב אוכלוסייה אנטישמית, היא הופיעה בבירת צרפת מול נשים יהודיות, ששרו איתה את "אני מאמין". המעמד האדיר קיבל משמעות חזקה יותר כשהיא נקלעה למפגן שנאה במהלך נסיעה במונית עם נהג עוין. מה היא עשתה כשחזרה לארץ?  

  • א' סיון התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אסתר כליפא סיימה עוד הופעה מוצלחת, הפעם במקום לא שגרתי: בפריז התכנסו מאות נשים יהודיות, ושרו מכל הלב בשירת המונים את השיר הידוע, "אני מאמין בביאת המשיח".

זה היה מעמד אדיר עם עוצמה גדולה: נשים שנמצאות בגולה בתוך מציאות ביטחונית המאיימת על חיי יהודים, שרות בשני קולות את "אני מאמין". השיר הזה, המיוחס למלחין והחזן עזריאל דוד פסטג הי"ד, הושר בדרך למחנות ההשמדה בטרבלינקה. עזריאל דוד לא שרד את הנסיעה לטרבלינקה, אבל הלחן שלו ניצל, הגיע לרבו, והפך להמנון יהודי של אמונה במקום הכי חשוך בהיסטוריה האנושית.

אותה אנטישמיות שרצתה להשמיד את העם היהודי, לא עברה מן העולם, לא במדינות זרות, ולא בישראל. וכך, בלב אוכלוסייה זרה עוינת בצרפת, יום לאחר המופע המרגש, התבשרה אסתר על הפיגוע בבני ברק.

 

כשהנהג צפר לשונאים צפירות של אהדה

"באותו ערב היינו צוות של אמניות, מוסיקאיות וטכנאית, ורצינו לעלות למגדל אייפל. בחצות הלילה ביקשנו לחזור לבית המלון".

מאותם רגעים אסתר וחברות הצוות שלה הבינו על בשרן את האיסור לנשים להסתובב בשעות כאלה באזור הזה. כך, המקום שהיה בעבר תיירותי ופתוח לכל, הפך מסוכן כל כך לנשים בכלל, ולנשים יהודיות בפרט.

"אי אפשר לחזור במטרו בשעות האלה. זה מקום מפחיד, אז לקחנו מונית. דיברנו לתומנו בעברית, ופתאום הרגשנו סכנה משני כיוונים. אנחנו רואות מולנו הפגנה של שנאה, כמו שרואים בחדשות עולמיות. פתאום הנהג התחיל לצפור לשונאים צפירות של תמיכה. הוא הדליק מוסיקה ערבית בקולי קולות, ואז הוויז שלו שינה כיוון".

אסתר והצוות שלה לא ידעו כעת לאן המונית נוסעת, והאם הן תגענה בשלום לבית המלון. כך, בזמן שהן קפואות מרוב הלם, פנה אליהן הנהג.

"הוא שאל אותנו מהיכן אנחנו, ואמר שנראה שאנחנו לא מכאן. לא ידענו מה לענות לו. אנחנו מישראל, אנחנו לא מכאן. אז ענינו שאנחנו מ...שם! הנהג המשיך לשיר עם המוסיקה הקולנית, ובאותם רגעים הבנתי עד כמה הוא מרגיש בבית. אנחנו תיירות, והוא כבר ממש לא מהגר. הוא מקומי. יש לו חברים בכל מקום, ואנחנו רק תיירות. מי ידע היכן אנחנו, אם יקרה לנו משהו?".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

הידיעה על הפיגוע בבני ברק שהתקבלה במונית של נהג זר ועוין

כך, במשך 20 דקות של פחד, ניסתה אסתר להתעדכן בנייד שלה מול החדשות בארץ, כדי לנסות להסיח את הדעת מהפחד שהיא נמצאת בו, אבל הפחד רק התגבר כשהיא הבינה שגם בארץ הקודש יש מי שרוצה לפגוע ביהודים - ומצליח. 

"אני רואה את התמונות מהפיגוע בבני ברק. התפללתי תפילת הדרך בכוונה גדולה, עד שהגענו למלון בחסדי שמיים. הנהג שאל אותנו בסוף אם נהנינו מהמוסיקה. הוא רצה להפחיד אותנו ממש. איזו הרגשה מוזרה. הרגשנו את הגלות חזק, ויום קודם כולנו שרנו את 'אני מאמין'. זה היה מוחשי כל כך להבין כמה אנחנו צריכים משיח, כמה אנחנו צריכים גאולה".

אסתר והצוות חזרו לארץ למופע "אורות הגאולה", המופע השנתי המוצלח של הידברות. שם הרגישה אסתר שהיא צריכה לסגור מעגל, ולסיים את המופע בשיר שהתחיל בנסיעה לטרבלינקה.

"הרגשתי צורך חזק לשיר מול 3,000 נשים בבנייני האומה בעיר הקודש את 'אני מאמין'. ככה סיימתי את המופע, וכך אני מתכוונת לשיר אותו גם במעמד האדיר של המופע מחר לפני חג מתן תורה".

הזמרת אסתר כליפא תופיע היום, יום רביעי חוה"מ סוכות 12.10.22 בשמחת בית השואבה המרכזית לנשים במופע שכולו ריקודים ושמחה.

הרבנית ימימה מזרחי, הרבנית חגית שירה, והסטנדאפיסטית מיכל לויטין תשתתפנה גם הן בכנס. כרטיסים: לחצי כאן

 

תגיות:פריזאנטישמיותאסתר כליפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה