חדשות בארץ

מעמית סגל ועד בן כספית: מקבץ תגובות בעקבות הדרמה במשפט נתניהו

תגובות סוערות במערכת הפוליטית והתקשורתית על המכה שספגה התביעה: "השוחד בתיק 4000 קרס", "החלטת בית המשפט קברה סופית את סיכויי ההרשעה בשוחד בתיק 4000"

  • א' סיון התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במערכת הפוליטית והתקשורת מגיבים למכה האנושה שספגה התביעה, לאחר שבית המשפט דחה את בקשתה לתקן את כתב האישום בתיק 4000 נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

הפרשן הפוליטי עמית סגל כתב כי מדובר במכה קשה ביותר לפרקליטות. לדבריו, "בית המשפט משאיר פתוחה את האפשרות להרשעת נתניהו ואלוביץ' גם לא בהתאם לכתב האישום. אבל זו כבר לא אפשרות בדרך המלך אלא כביש עוקף. מכה קשה ביותר לפרקליטות".

הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, ציין: "‏לא מופרך להעריך שהחלטת בית המשפט היום קברה סופית את סיכויי ההרשעה בשוחד בתיק 4000, לא בשל השורה התחתונה אלא בשל נימוקי השופטים בהחלטה".

כתב המשפט של ערוץ 13, אביעד גליקמן, אמר בראיון לרדיו 'גלי ישראל׳': "אני משער שהפנים של הפרקליטות יותר נפולות והפנים של ההגנה שמחות. אין ספק שזו מכה לפרקליטות, הייתי מגדיר את זה כבום, בהחלט".

איש התקשורת ינון מגל אמר: "התכנסנו כאן היום להדלקת נרות לזכרו של תיק 4000 – השוחד בתיק קרס. אין. נגמר".

העיתונאי בן כספית, הידוע כמבקר חריף של נתניהו, הודה: "בביהמ"ש מוכח רק מה שהשופטים קובעים בסוף, והשופטים רחוקים מאוד מהסוף. סעיף השוחד בתיק 4000 קיבל מכה, אבל המכה תהיה סופית רק בפסק הדין".

גם במערכת הפוליטית מיהרו להגיב. ח"כ עידית סילמן מימינה אמרה: "הפרטצ' והזילות של הפרקליטות בתיקי הפלת ראש ממשלה מכהן מעידים על יהירות, זחיחות וזלזול . יש פה משהו הרבה יותר עמוק נפשית - אנחנו בעלי הבית, אנחנו קובעים הכל ולא משנה מה נעשה - ננצח. האמת - מפחיד מאוד".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ציין: "אחרי החלטת בית המשפט המחוזי הבוקר, הפרקליטות חייבת לעשות את מה שהיא היתה צריכה לעשות כבר מזמן וזה לסגת מכתב האישום נגד נתניהו בתיק 4000, ולא רק בו. אם היא תמשיך לטפס גבוה יותר על העץ הנפילה תהיה כואבת יותר. לכולנו. בשלב השני יהיו שם מי שיצטרכו לתת את הדין על מעשיהם".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר: "שמח שעוד אבן מחומת השקרים של הפרקליטות נופלת ולאט לאט מסתבר כי ראש ממשלה בישראל הודח במסגרת פוטש פוליטי של הצמד שי ניצן ואביחי מנדלבליט. הגיע הרגע שבפרקליטות יבינו שלמען הדמוקרטיה והצדק חייבים לחזור בהם מכתב האישום המופרך נגד נתניהו ולבטל את כתב האישום נגדו".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי אמר: "לי זה נראה שההתנהלות של הפרקליטות במשפט הזה מאוד רשלנית – נראה שזה חונה על כרעי תרנגולת. זה לא רציני".

תגיות:בן כספיתתיק 4000עמית סגלבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה