חדשות בארץ

המשבר הבא? זעם במרצ על ימינה ותקווה חדשה

בהקלטה שפורסמה בכאן ב', נשמע חבר הכנסת מוסי רז ממרצ יוצא נגד כוונת ימינה ותקווה חדשה לאפשר חופש הצבעה בנוגע להצעת החוק של האופוזיציה האוסרת להניף את דגלי הרשות הפלסטינית במוסדות שממומנים על ידי המדינה: "הם עושים את זה כדי להפיל את הממשלה"

רז (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)רז (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ממשבר למשבר: במרצ זועמים על כוונת ימינה ותקווה חדשה לאפשר חופש הצבעה על הצעת החוק של האופוזיציה שאוסרת להניף את דגלי הרשות הפלסטינית במוסדות הממומנים על ידי המדינה, וטוענים כי היא נועדה לפרק את הממשלה. כך דיווח הבוקר (שני) זאב קם בכאן ב'.

כזכור, בצעד חריג אישרה אתמול ועדת השרים לענייני חקיקה להעלות להצבעה את החוק שיזם חבר הכנסת אלי כהן (הליכוד), לפיו ייאסר להניף דגלי אויב, ובכלל זה דגל הרשות הפלסטינית, במוסדות הנתמכים על ידי המדינה לרבות אוניברסיטאות. עוד הוחלט, כי לחברי הקואליציה יינתן חופש הצבעה בעניין.

בהקלטה שפורסמה בכאן ב', נשמע חבר הכנסת מוסי רז ממרצ טוען בפני פעילים ממפלגתו כי "הם עושים את זה כדי להפיל את הממשלה. אם הקואליציה אישרה חופש הצבעה בנושא כזה, נראה לי שנמאס להם מהממשלה. זה סותר בכלל את האופי היהודי דמוקרטי של מדינת ישראל. גם לא דמוקרטי וגם לא יהודי. זה חופש ביטוי בסיסי. אז כנראה נמאס להם".

הצעת החוק המדוברת באה על רקע הסערה הציבורית שפרצה בשבוע שעבר, כאשר במהלך הפגנה שנערכה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע לציון יום הנכבה הניפו סטודנטים ערבים את דגלי הרשות הפלסטינית. ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', שיגר מכתב זועם לנשיא האוניברסיטה, דניאל חיימוביץ', בו מתח ביקורת נוקבת על החלטתה: "קיבלתי עכשיו סרטון מזעזע מתוך הקמפוס, כאן במדינת ישראל, ולא יכולתי להישאר אדיש. אוניברסיטת בן גוריון בנגב היא חלק מהעיר באר שבע וממדינת ישראל, אל לה לשדר רפיסות ואסור לה להסכים לכך".

"כנשיא אוניברסיטה חייבת להיות לך אמירה ברורה בנושא", הוסיף דנילוביץ'. "למדינת ישראל יש אך ורק דגל ואין בלתו. לבי עם המשפחות השכולות היקרות שלנו, שאיבדו את יקיריהן וצופות בביזיון הזה. עוד קו אדום נחצה היום, בחוסר הנחישות כממסד שתפקידו לפעול על פי הרוח הישראלית. בשעה זו, המנהיגות הברורה שלנו חייבת לבוא לידי ביטוי, בלי גמגומים. חייב לומר לך, אני מתבייש".

תגיות:הרשות הפלסטיניתמרצאוניברסיטהימינהתקווה חדשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה