חדשות בארץ

הנשיא הרצוג: "החיבור שלנו לירושלים נצחי, טרור ואיומים לא יכניעו אותנו"

חגיגות יום ירושלים לציון 55 שנים לאיחוד העיר הסתיימו בעצרת המסורתית בישיבת מרכז הרב. ראש הממשלה נפתלי בנט לא הוזמן

הרצוג בישיבת מרכז הרב, הערב (צילום: קרדיט צילום: קובי גדעון, לע"מ)הרצוג בישיבת מרכז הרב, הערב (צילום: קרדיט צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

"החיבור שלנו לירושלים נצחי ובלתי ניתן להפרדה. ירושלים היא אחת, יחידה ומאוחדת, וכל כולה ישראלית. כאן, בישיבה שספגה מתקפת דמים, אני מוסיף ואומר: טרור ואיומים לא הכניעו ולא יכניעו אותנו. הריבונות הישראלית בירושלים השלמה – צודקת, מוסרית ושורשית". כך אמר הערב (ראשון) נשיא המדינה יצחק הרצוג בעצרת המסורתית בישיבת מרכז הרב, שחתמה את חגיגות יום ירושלים לציון 55 שנים לאיחוד העיר.

לצד נשיא המדינה השתתפו בעצרת ראש עיריית ירושלים משה ליאון, רבנים, ראשי ישיבות ואורחים נוספים. ראש הממשלה נפתלי בנט לא נכח באירוע, לאחר שלא הוזמן אליו. זאת בעקבות הכעס עליו בחוגי הימין.

הרצוג התייחס למחלוקות בעם וציין כי "האחדות הישראלית היא מקודשת. עלינו לשמור ולחזק אותה, עלינו להילחם בשנאה ובפלגנות, ואסור לנו להחרים גם את מי שחושב אחרת מאיתנו. עלינו, על כולנו, לכבד את סמלי מדינת ישראל הריבונית והעצמאית, עליה חלמנו אלפי שנים". לדבריו, "שנאת חינם החריבה את ירושלים. ואם לא ניזהר היא תחריב אותה שוב, ולא רק אותה. על כולנו לנהוג באחריות. טובת העם כולו ומדינת ישראל מעל הכל, אהבת ישראל מעל הכל. בעולם מגוון, דמוקרטי, תוסס כשלנו – בהחלט מותר למתוח ביקורת, ואפילו רצוי. אדרבה – מחלוקת לשם שמיים סופה להתקיים".

עוד אמר הנשיא: "אני שמח מאד שגם במובן הזה מציון יוצאת תורה, וסמוך ובטוח שמבית מרכז הרב ימשיכו להישמע באופן רציף ותקיף קולות הציונות הדתית, קולות האחדות והממלכתיות, וכן, גם קולות המחלוקת לשם שמיים. עלינו לזכור – אף אחד לא שאל את משחררי ירושלים ומאחדיה באותם רגעים מלאי הוד, של גבורה וקידוש השם – בשעה שהקריבו נפשם וגופם למען היום הגדול ההוא, לפני 55 שנה – מהי עמדתם הפוליטית, האם הם חובשי כיפה או לא, ואיזו כיפה בדיוק".

תגיות:יצחק הרצוגיום ירושליםישיבת מרכז הרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה