חדשות בארץ

פורעים ערבים מנעו מיהודים להתפלל בציון של רבי חנינא בן דוסא

הפורעים, המשתייכים לפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, פרצו למתחם הציון בכפר עראבה שבגליל ולא אפשרו לקבוצת יהודים להתפלל במקום

  • כ"ח אייר התשפ"ב
ציון התנא רבי חנינא בן דוסא, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)ציון התנא רבי חנינא בן דוסא, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

מה שאמור היה להיות תפילה על הציון של התנא רבי חנינא בן דוסא זיע"א, לרגל יום ההילולא שלו, הפך ביום שישי לפנות בוקר לפוגרום. עשרות פורעים המשתייכים לפלג הצפוני הקיצוני של התנועה האסלאמית פרצו למתחם הציון בכפר עראבה שבגליל, חסמו את הכניסה ולא אפשרו לקבוצת המתפללים לקיים את המסורת ולהתפלל בציון.

כוחות גדולים של משטרה ויס"מ הרחיקו את הפורעים וסגרו את מתחם הקבר. נמסר כי כבר ביום חמישי בשעות הבוקר הפיצו הפורעים דברי הסתה וקראו לאנשים לבוא ולעצור בגופם את התפילה בקבר הצדיק. ההתקפה בציון של רבי חנינא בן דוסא מצטרפת לפוגרום שביצע המון פלסטיני משולהב רק בשבוע שעבר בקבר יוסף הצדיק בשכם, כאשר תקף מתפללים יהודים רבים שהגיעו להתפלל במקום.

מי שניסה להרגיע את הרוחות במקום היה ראש המועצה המקומית עראבה, עומר ואכד נסאר, שיחד עם כוחות המשטרה ומג"ב ניסה להרחיק מהאזור את המתפרעים הערבים.

מארגון 'חנינא בני', המטפל בקברו של רבי חנינא בן דוסא, נמסר בתגובה: "עצוב מאוד שיהודים לא יכולים להתפלל על קברו של תנא קדוש ובעל ישועות גדול ביום ההילולה שלו. לצערנו הם עיכבו את התפילה המיוחדת בחצות הלילה, התפילה התקיימה בעיכוב של שעתיים בשטח הסמוך מאוד לקיר הגובל עם הקבר לפי הנחיית המשטרה. השקענו מאות אלפי שקלים בשנה האחרונה לשיפוץ הקבר לקראת ההילולה. צריך לעשות הכל שיהודים יוכלו להתפלל בקברי צדיקים בביטחון".

תגיות:רבי חנינא בן דוסאהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה